۱۳۹۹۰۸۰۵۰۰۰۷۲۷_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس به نقل از فارس سعید محمد، در حاشیه بازدید ۴ قطعه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اظهار داشت: بیست و سوم آذرماه سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است و این شجره طیبه ۳۱ سال به کشور خدمت کرده است و امروز برای کشور نقطه اطمینان به حساب می‌آید و در همه عرصه‌های فنی و مهندسی موجب اعتلای کشور است.

وی افزود: پروژه‌های زیادی را در روزها و هفته‌های آتی برای افتتاح داریم که همگی از پروژه‌های تأثیرگذار و مهم کشور است.

* تکمیل نهایی آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا یک ماه آینده

وی اظهار داشت: آزادراه کنارگذر جنوبی و تهران با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در آستانه تکمیل است. این آزادراه از جنوب استان‌های البرز و تهران می‌گذرد، از آبیک قزوین منشعب می‌شود و به سه راه چرم‌شهر متصل می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان این که این آزادراه استراتژیک ۱۶۰ کیلومتر طول دارد، گفت: با تکمیل این آزادراه زمان سفر برای خودروهای سواری ۲ ساعت و برای خودروهای سنگین ۱٫۵ ساعت کاهش می‌یابد.

سردار محمد با اشاره به تأثیرات مؤثر آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در موضوعات پدافند غیرعامل گفت: کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و کاهش آلاینده‌های صوتی در دو استان تهران و البرز از مزایای تکمیل این آزادراه است.

وی ارزش روز پروژه را ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پروژه تقریبا آماده بهره‌برداری است و به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم استقرار تیم‌های بهره‌بردار، پلیس راهور، بخش‌های خدماتی و... انجام شود و امیدواریم تا یک ماه آینده زیر بار عبور ترافیک برود.

* افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان یکی دو هفته آینده تکمیل خواهد شد و ۱۶۰ مگاوات برق به ظرفیت شبکه برق کشور اضافه می‌کند.

* افتتاح خط آهن خواف ـ هرات و تأثیر آن بر اتصال افغانستان به آسیای میانه و آب‌های آزاد

سردار محمد بیان کرد: خط آهن خواف ـ هرات روز پنجشنبه هفته جاری با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور ایران و افغانستان افتتاح می‌شود. این مسیر ریلی دسترسی کشور افغانستان به آسیای میانه و آب‌های آزاد را تسهیل می‌کند.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در قطعات یک، دو و سه این پروژه ریلی کار کرده است.

* افتتاح ایستگاه مترو خط ۷ تهران به عمق ۵۲ متر

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان کرد: همچنین به زودی عمیق‌ترین ایستگاه مترو تهران در خط ۷ با عمق ۵۲ متر آماده افتتاح است. این ایستگاه توسط مجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء احداث شده است.

* اتصال آزادراه شهید رستگار در تهران

سردار محمد گفت: همچنین آزادراه متصل کننده بزرگراه آزادگان به آزادراه امام رضا(ع) توسط متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا شده است و این آزادراه به نام آزادراه شهید رستگار به زودی افتتاح خواهد شد.

* همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء با ۵۰۰ شرکت دانش بنیان

وی اظهار داشت: قرارگاه خاتم مرکز علمی و تحقیقاتی نظیر پژوهشگاه سازندگی خاتم را راه‌اندازی کرد و در حال حاضر با ۵۰۰ شرکت دانش بنیان همکاری داریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار داشت: امیدواریم در حوزه‌های مختلف نفت، ‌گاز، پتروشیمی، حمل و نقل، صنعت و معدن و دیگر پروژه‌های عمرانی قرارگاه مثل همیشه خدمات مناسبی به کشور و مردم ارائه دهد.

به گزارش فارس، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امروز از قطعات یک، دو، سه و چهار آزادراه کنارگذر جنوبی تهران (آزادراه غدیر)‌ بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این آزادراه قرار گرفت.

این آزادراه از آبیک قزوین شروع می‌شود و در قالب ۴ قطعه تا سه راهی چرم‌شهر ادامه دارد. در این پروژه قرارگاه خاتم هم پیمانکار و هم سرمایه‌گذار پروژه (۷۰ درصد)‌ است.

در پایان این بازدید سردار محمد وعده داد این پروژه آزادراهی تا یک ماه آینده زیر بار عبور ترافیک می‌رود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
کد خبر: ۲۴۹۵
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha