وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید مجید شهریاری هستیم، گفت: خداوند توفیق شهادت را به یکی دیگر از دانشمندان فعال کشور در عرصه علم و فناوری به ویژه فناوری های هسته ای و دفاعی در کشور را عنایت کرد. چرا که پاداش تلاش مجاهدانه چنین مردان بزرگ چیزی جز شهادت نیست.
IMG_20201129_005135_920


به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ دکتر مجید صحراگرد معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در واکنش به ترور شهید محسن فخری زاده در گفتگو با خبرنگار تهران پرس ضمن عرض تبریک شهادت این دانشمند برجسته خدمت تمام فعالان عرصه علم و فناوری به ویژه فعالان هسته علوم دفاعی و فناوری های دفاعی که موجب اقتدار کشور در عرصه نظامی هستند، خاطر نشان کرد: شهید فخری زاده به عنوان یکی از فعالان عرصه علم و فناوری بود که در گام اول انقلاب وارد عرصه جهاد علمی شد و به نوعی نقش به سزایی در برخی از قله های علمی کشور و رتبه های برتر جهانی داشت.

وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید مجید شهریاری هستیم، گفت: خداوند توفیق شهادت را به یکی دیگر از دانشمندان فعال کشور در عرصه علم و فناوری به ویژه فناوری های هسته ای و دفاعی در کشور را عنایت کرد. چرا که پاداش تلاش مجاهدانه چنین مردان بزرگ چیزی جز شهادت نیست.


معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه امروزه امنیت و اقتدار کشور را در عرصه های مختلف مدیون این شهید بزرگوار و جهادگران این عرصه هستیم، اذعان کرد: کشور ایران جز معدود کشورهایی است که فناوری های آن هم در عرصه علوم دفاعی، نظامی و هم  در عرصه علوم هسته ای جز قدرت های برتر جهان امروز شده است.


دکتر صحراگرد گفت: باید توجه داشت که با شهادت بزرگ مردانی چون شهید محسن فخری زاده ها، شهید مصطفی احمدی روشن ها، شهید داریوش رضایی نژادها، شهید مجید شهریاری ها و یا شهید مسعود علی محمدی ها آنچه که در کشور ما رخ داده است چه پس از شهادت شهدای این عرصه و چه پس از شهادت شهید فخری زاده ان شاءالله تعالی شاهد رویش جهادگران علم و فناوری جدید متناسب با توصیه ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه علم و فناوری به جوانان داشتند خواهیم بود.


وی ادامه داد: امید است با حفظ قله های علم و فناوری در آن چیزی که دستاوردهای انقلاب تا به امروز ترقی داشته، قله های جدیدی را در عرصه علم و فناوری فتح کنیم.


معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) بیان کرد: ترور دانشمندان کشورمان توسط دشمنان بدخواه و کینه توز دور از ذهن نیست چرا که در بیانیه گام دوم این بشارت به جهادگران علمی داده شده است که این انقلاب شهدایی نظیر شهدای هسته ای داشته و انتظار می رود در گام دوم انقلاب در مسیر تحقق انقلاب اسلامی شاهد شهدایی نظیر شهدای هسته ای در عرصه علم و فناوری همچون شهید فخری زاده باشیم.


دکتر صحراگرد با اشاره به اینکه دروازه شهادت برای جهادگران علم و فناوری باز است تصریح کرد: دشمن بدخواه و کینه توز از حرکت جهادگران علمی بیمناک است و درهر فیزیکی که دانشمندان در آن عرصه فعالیت می کنند مسیر ذلیلانه خود را که خاموش کردن چراغ علم و دانش و حذف دانشمندان است پیش می برد، اما راه را اشتباه آمده است چرا که چراغ علم با حذف یک دانشمند خاموش نمی شود و از شاگردان هر یک از این دانشمندان هزاران چراغ علمی جدید روشن خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: حرکت جهاد علمی که متناسب با فرمان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم آغاز شده است متناسب با فرمان به پا خیزید برای جهاد علمی است که این حرکت علمی در کشور ما آغاز شده و جوانان گام دومی با ورود به این عرصه روز به روز شکوفایی عرصه علم را در کشورمان به رخ جهانیان خواهند کشید.


معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در پایان افزود: جوانان جهادگر گام دومی به این حرکت جهاد علمی بیش از گذشته اهتمام خواهند ورزید و نه تنها جای خالی شهید فخری زاده ها را پر خواهند کرد بلکه راه های جدیدی را در عرصه علمی و دفاعی پیش خواهند گرفت تا موجب اقتدار بیش از پیش کشور شوند و دشمن باید بداند این گلستانی که با گل های مختلف عطر افشانی شده با پرپر کردن یک گل آن نابود نمی شود و خون پاک این شهدا موجب آبیاری بیش از پیش این گلستان خواهد شد.


انتهای پیام/


نویسنده: ملیحه نظیمی

کد خبر: ۲۱۸۵
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha