وحید قبادی دانا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور، صبح امروز در آیین افتتاح نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت گفت: امسال ۱۵۰۰ اثر در نمایشگاه شرکت داده شده است این آثار فاخر توسط داوران تراز اول کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: این آثار در بخش‌های نقاشی و هنرهای تجسمی و هنر کاربردی معلولان است؛ این نمایشگاه تجلی اراده افراد دارای معلولیت و توانمندی آنها است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در سال‌جاری اتاق‌های هنر در مراکز توانبخشی ساماندهی شده است و موضوع هنر درمانی مد نظر قرار گرفته شده است اکنون بیش از ۸۵۰ اتاق هنر در مراکز توانبخشی شبانه روزی تجهیز شده است و بیش از هزار نفر از مربیان و مسئولان فنی این مراکز آموزش دیدند و بیش از ۴۲ هزار نفر افراد دارای معلولیت جسمی از خدمات اتاق‌های هنر بهره مند شده اند.

قبادی دانا گفت: در حوزه تئاتر نیز جشنواره‌ای در حال برگزاری است که در پنج منطقه کشور ساماندهی شده است و بیش از ۲۵۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت فعال هستند.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌های موسیقی افراد دارای معلولیت جسمی رتبه برتر جشنواره ای در کشور تونس را از آن خود کرد. هنر نشان دهنده توانمندی افراد دارای معلولیت جسمی است و زمینه برای ظهور و بروز افکار این افراد است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۳۵۳
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha