۵۶۹۲۳۷۷_۱۸۷
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، آقای روحانی  در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه مراقبت‌هایی مثل استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی باید به عنوان اصول اساسی مد نظر باشد افزود: اگر تردد‌ها و تجمعات بیشتر شود ما حتماً دچار مشکل خواهیم شد؛ الان در اروپا با همه مقررات سختی که وضع کرده بودند در تابستان که یک مقدار گشایش ایجاد شد، میزان شیوع هم افزایش پیدا کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر مراعات مورد توجه قرار نگیرد و مردم حس کنند شرایط عادی شده است، یک ماه بعد به شرایط بسیار سخت بر می‌گردیم؛ حتی اگر واکسن مطمئن با دوز مناسب به دست ما برسد و واکسیناسیون انجام شود باز هم باید مراعات و دستورالعمل‌ها ادامه پیدا کند.

آقای روحانی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن چند هفته زمان می‌برد تا اثر خودش را نشان دهد گفت: حتی هنوز در کشور‌هایی که می‌خواهد واکسیناسیون شروع شود معلوم نیست آثار این واکسن‌ها چه مقدار است؛ عوارض این واکسن‌ها هم برای دنیا روشن نیست.

وی افزود: به خاطر واکسنی که هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است و به اندازه مورد نیاز تولید نمی‌شود و با توجه به اینکه واکسیناسیون همه زمان زیادی می‌برد، نمی‌توانیم مراقبت‌ها را کاهش بدهیم.

آقای روحانی با اشاره به اینکه هیچ واکسنی صددرصد اثر بخش نیست اظهار داشت: ما نمی‌دانیم این ویروس بعداً تغییر ژنتیکی انجام می‌دهد یا خیر؛ اگر تغییر ژنتیکی صورت گیرد واکسن‌ها هم باید تغییر کند. وظیفه همه ماست که دستورالعمل‌های بهداشتی را به همان صورتی که اعلام می‌شود اجرا کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: بار‌ها تاکید کرده ایم که باید تعداد آزمایش‌ها افزایش پیدا کند؛ این توسعه آغاز شده است و ما به رقم صد هزار آزمایش در روز می‌رسیم. این خیلی به بیماریابی سریع کمک می‌کند.

آقای روحانی با اشاره به اینکه افرادی که مبتلا هستند باید دوران قرنطینه را مراعات کنند تصریح کرد: این بسیار تاسف بار است که فردی مبتلاست و اطلاع دارد، اما خانه را ترک می‌کند و حتی می‌خواهد سوار هواپیما و یا قطار شود و به شهر دیگری برود.

رئیس جمهور افزود: تعدادی از این افراد که از فرودگاه‌ها و مبادی که می‌خواستند حرکت کنند برگردانده شدند؛ ما وظیفه داریم نسبت به این گونه موارد سخت گیری‌های لازم را اعمال کنیم؛ هر جا احساس کنیم کسی تخلف کرده و قرنطینه را نقض کرده جریمه‌های مد نظرگرفته شده باید اعمال شود.

صدا و سیما
کد خبر: ۲۳۳۷
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha