download
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، آقای روحانی در ادامه سخنان خود در ستاد ملی کرونا افزود: هر زمانی که مراعات‌ها در کشور بیشتر شد و دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل بهتری به اجرا درآمد ما شرایط بهتری را تجربه کردیم.

وی با بیان اینکه در فروردین و اردیبهشت با پیشگیری‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها شرایط خوبی را گذراندیم گفت: با رعایت این پروتکل‌ها از سوی افراد آثارش را دیدیم، ولی وقتی مردم حس کردند از این مشکل عبور کرده اند فاصله‌ها کم و رفت و آمد‌ها بیشتر شد که در نهایت با مشکل روبه رو شدیم.

آقای روحانی ادامه داد: محدودیت‌های دو هفته‌ای اعمال شده اگر در هفته‌های اخیر نبود ما امروز با مشکلات بسیار گسترده‌ای مواجه بودیم.

رئیس جمهور ضمن قدردانی از دستگاه‌های متولی در مقابله با ویروس کرونا افزود: از وزارت بهداشت و درمان، به عنوان نوک پیکان مقابله با این ویروس و همچنین وزارت کشور به عنوان قرارگاه عملیاتی و کمیته‌های تخصصی و تمام نیرو‌ها از جمله نیروی انتظامی، بسیج، اتحادیه‌ها و صنوف و تعزیرات و تمام دستگاه‌هایی که به هر نحوی در این زمینه یاری می‌کنند قدردانی می‌کنیم و این موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد.

آقای روحانی در ادامه خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسئولان به شکل دقیق شد و گفت: زمانی که دستورالعمل و پروتکلی را الزام می‌کنیم و به تصویب ستاد ملی کرونا می‌رسد و آن را ابلاغ می‌کنیم استحقاق خود ما مسئولان از مردم عادی بیشتر و بالاتر است.

رئیس جمهور افزود: فردی که مسئولیت بالاتر دارد و مردم در حکومت به او نگاه می‌کنند و عمل او می‌تواند تاثیرگذار باشد که شامل هم وزراء و دستگاه‌های دیگر می‌شود باید بیشتر از دیگران مراعات کند.

آقای روحانی اضافه کرد: مردم در صورتی که مشاهده کنند مسئولان به درستی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند فکر می‌کنند این مصوبات خیلی ضروری نیست چرا که مقامات و ادارات آن را رعایت نکردند.


رئیس جمهور بار دیگر تاکید کرد: مسئولان از جمله استاندار، فرماندار و حتی فردی که مسئول یک نیرو و ستاد و یا قسمتی از یک اداره است باید بیشتر از مردم رعایت کند ما همگی مسئولیت داریم و باید این دستورالعمل‌ها را به درستی انجام دهیم که بتوانیم به یک نقطه مطلوب برسیم.


آقای روحانی تصریح کرد: با همکاری مردم توانستیم از ۱۶۰ منطقه قرمز به ۶۴ منطقه نارنجی برسیم هر جا مردم بیشتر رعایت کنند محدودیت‌های کمتری را شاهد خواهند بود و در برابر آن اگر شهری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکند با محدودیت بیشتری مواجه خواهد شد.


رئیس جمهور ادامه داد: براساس گزارش امروز در ستاد ملی کرونا هم اکنون ۷ شهرستان وضعیت فوق قرمز و شدید دارند که در این شهرستان‌ها وضعیت صعودی است در برابر شهرستان‌هایی که وضعیت شان نزولی است و حتما باید برای این ۷ شهرستان اقدامات فوری و وسیع انجام شود که دچار مشکل نشویم.


آقای روحانی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: شرایط تهران نیز نارنجی است، اما ما لب مرز هستیم و در شرایط نارنجی تهران همه نیرو‌های ما باید تلاش و به دقت تمام مقررات را اجرا کنند چرا که در غیر این صورت شهر نارنجی بعد از یک پروسه یکی دو هفته‌ای مجددا به شرایط قرمز بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با یاری و کمک یکدیگر هر چه سریعتر از مسئله ویروس کرونا که برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده است عبور کنیم و شاهد سلامت مردم و کاهش آمار‌های فوتی و ابتلا به این ویروس و بستری باشیم و بتوانیم به کادر درمان نیز کمک کنیم.

صدا و سیما
کد خبر: ۲۳۴۱
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha