حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار تهران پرس بابیان اینکه ازنظر ماهوی تفاوتی بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در قبال جمهوری اسلامی نیست، گفت: آنچه وجود دارد تفاوت در تاکتیک‌ها است نه راهبردها و تجربه چهل سال گذشته نشان داده هر دو حزب درصدد سرنگون کردن جمهوری اسلامی بوده و هستند. این کارشناس مسائل سیاسی تفاوت دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را تمثیلی از رنگ و مزه دو نوشابه کوکاکولا و پپسی دانست و گفت: که اگرچه رنگ و مزه آنها ممکن است باهم تفاوت داشته باشد اما هر دو برای انسان ضرر دارند. عابدینی اشاره کرد: در چهل سال گذشته جمهوری خواهان علنی‌تر و طبق فرمایش رهبر انقلاب با دست چُدنی علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند اما دموکرات‌ها با مخفی کردن دست چدنی زیر دستکش مخملی علیه منافع مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران قدم برداشتند. وی تصریح کرد: تجربه دوران اوباما و جو بایدن به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، نشان می‌دهد که بین رؤسای جمهور آمریکا تفاوت چندانی وجود ندارد، اگرچه دوران ترامپ بسیار بد بود اما در حوزه عملیات نرم در دوران دموکرات‌ها شرایط سخت‌تر بود، ضمن آنکه تحریم‌های فلج‌کننده، خرابکاری‌های صنعتی بر ضد برنامه‌های هسته جمهوری اسلامی ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای در دوران دموکرات‌ها رقم خورد. عابدینی با اشاره به اینکه اختلافات ما با آمریکا ماهوی است و بر سر یک موضوع نیست که به راحتی بتوانیم از آن عبور کنیم تأکید کرد: راهبرد و سیاست هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در قبال جمهوری اسلامی یکی است هدف نهایی آنها حذف جمهوری اسلامی است که در این راستا هر آنچه که در توان داشتند از حمله به طبس گرفته تا حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب، تحمیل جنگ هشت ساله در ایران و زدن هواپیمای مسافربری دریغ نکردند. وی در پایان هدف اصلی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران را توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای دانست و گفت: همان‌طور که اوباما گفت اگر می‌توانستیم حتی پیج و مهره صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم. امریکایی‌ها به دنبال آن هستند که اگر بتوانند در برابر برنامه هسته‌ای ایران ابتدا قلب آن را خارج، سپس پیچ و مهره‌ها و چرخ‌دنده‌های آن را باز و درنهایت با غلتک از روی آن عبور و آن را ویران کنند.
۹۴۴۹۰۱_۱۸۵

حسن عابدینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار تهران پرس بابیان اینکه ازنظر ماهوی تفاوتی بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در قبال جمهوری اسلامی نیست، گفت: آنچه وجود دارد تفاوت در تاکتیک‌ها است نه راهبردها و تجربه چهل سال گذشته نشان داده هر دو حزب درصدد سرنگون کردن جمهوری اسلامی بوده و هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تفاوت دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه را تمثیلی از رنگ و مزه دو نوشابه کوکاکولا و پپسی دانست و گفت: که اگرچه رنگ و مزه آنها ممکن است باهم تفاوت داشته باشد اما هر دو برای انسان ضرر دارند.

عابدینی اشاره کرد: در چهل سال گذشته جمهوری خواهان علنی‌تر و طبق فرمایش رهبر انقلاب با دست چُدنی علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند اما دموکرات‌ها با مخفی کردن دست چدنی زیر دستکش مخملی علیه منافع مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران قدم برداشتند.

وی تصریح کرد: تجربه دوران اوباما و جو بایدن به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، نشان می‌دهد که بین رؤسای جمهور آمریکا تفاوت چندانی وجود ندارد، اگرچه دوران ترامپ بسیار بد بود اما در حوزه عملیات نرم در دوران دموکرات‌ها شرایط سخت‌تر بود، ضمن آنکه تحریم‌های فلج‌کننده، خرابکاری‌های صنعتی بر ضد برنامه‌های هسته جمهوری اسلامی ایران و ترور دانشمندان هسته‌ای در دوران دموکرات‌ها رقم خورد.

عابدینی با اشاره به اینکه اختلافات ما با آمریکا ماهوی است و بر سر یک موضوع نیست که به راحتی بتوانیم از آن عبور کنیم تأکید کرد: راهبرد و سیاست هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در قبال جمهوری اسلامی یکی است هدف نهایی آنها حذف جمهوری اسلامی است که در این راستا هر آنچه که در توان داشتند از حمله به طبس گرفته تا حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب، تحمیل جنگ هشت ساله در ایران و زدن هواپیمای مسافربری دریغ نکردند.

وی در پایان هدف اصلی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران را توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای دانست و گفت: همان‌طور که اوباما گفت اگر می‌توانستیم حتی پیج و مهره صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردیم. امریکایی‌ها به دنبال آن هستند که اگر بتوانند در برابر برنامه هسته‌ای ایران ابتدا قلب آن را خارج، سپس پیچ و مهره‌ها و چرخ‌دنده‌های آن را باز و درنهایت با غلتک از روی آن عبور و آن را ویران کنند.

کد خبر: ۱۸۹۹
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha