۵۷۵۶۳۰۰۰۰۶۷۳
 

به گزارش خبرگزاری تهران پرس، محمد رضا کرمی، با اعلام این خبرگفت: بخشی از نقاط و اماکن شهری متناسب با شرایط افراد کم توان طراحی نشده بود و با توجه به سیاست های مدیریت شهری در فراهم کردن فضای مناسب و تسهیل در تردد این افراد، با اجرای طرح های عمرانی بوستان ها ،اماکن فرهنگی، اداری و معابر شهری برای تردد افراد توان یاب و سالمندان همسطح سازی و مناسب سازی می شود.

وی افزود: براساس طرح های مطالعاتی ،محورهای مورد نیاز مناسب سازی شناسایی شده و این طرح در اولویت طرح های عمرانی قرار گرفت.

به گفته وی در حال حاضر ۱۲ محور از معابر اصلی منطقه به عنوان گذر ایمن برای تردد افراد توان یاب درحال مناسب سازی است.

به گفته وی  همسطح سازی پیاده روها، احداث رمپ ، مناسب سازی شیب گذرگاه ها در معابر، مناسب سازی ایستگاه های حمل ونقل عمومی و...از جمله این طرح هاست.

معاون شهردار منطقه ۲ مناسب سازی سرای محلات را از اقدامات اجرایی جهت بهره مندی افراد توانیاب از خدمات فرهنگی و آموزشی برشمرد و گفت: در این طرح مناسب سازی سرای محله دریان نو و مجموعه شهربانو در قالب برنامه های سالجاری انجام شد و سرای محلات بهرود، شریف ،سپهر و شهرآرا نیز در سال گذشته مناسب سازی شده است.

معاون فنی وعمران منطقه ٢ مناسب سازی بوستان های ستارخان و پرند را ازدیگر اقدامات منطقه دراین زمینه عنوان کرد و گفت: احداث رمپ،  تامین و نصب مبلمان،نرده های حفاظ و میله های دستگرد ، تجهیزات تندرستی و آمادگی جسمانی و سرویس های بهداشتی ویژه توان یابان از جمله اقدامات اجرایی در مناسب سازی بوستان ها برای این افراد است.

وی همچنین به جانمایی ومناسب سازی فضای پارک خودرو ویژه توان یابان در مقابل مراکز اداری ، بوستان ها و مراکز فرهنگی اشاره کرد
کد خبر: ۲۲۶۴
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha