۱۵۶۹۳۰۰۴۰
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولین پیامی نوشت: معلولان، مصداق بارز حکمت و رحمت کردگارند که چنانچه به حکمت برخی از توانشان کاسته شده، به رحمت درهای بی شمار دیگری به توانمندی شان گشوده شده است.

در این پیام آمده است: تاکنون بسیاری از معلولان کشور عزیزمان و در اقصی نقاط گیتی، باور ارزشمند "خواستن، توانستن است" را به منصه ظهور رسانده اند، منتها برای نیل به اهداف متعالی لازم است در اجتماع حضور یافته، در امر تحصیل و اشتغال تلاش نموده و به زندگی، رنگ ایستادگی و مقاومت بزنند.

بندپی افزود: مسئولان و متولیان این جامعه شایسته موظفند با جدیت مطالبات و نیازمندی های آنان را دنبال کنند تا با همت همگانی بستری مطمئن و آینده‌ای روشن برای این عزیزان فراهم آید، در این میان دولت تدبیر و امید قدم های زیادی برای ارتقا وضعیت معلولان برداشته که تصویب لایحه حقوق معلولین و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی جهت تسهیل در بهره‌مندی خدمات اجتماعی، رفاهی و دولتی این عزیزان قابل توجه است.

استاندار تهران اضافه کرد: ضمن اینکه اجرای عدالت و برابری حقوق اجتماعی و همچنین تکریم عزت نفس عزیزان معلول مشابه افراد سالم ضرورتی مهم است، به علاوه با توجه به اینکه تهران بزرگ به عنوان ام القرای جهان اسلام می باشد رویکرد ما بر ایجاد شهر بدون مانع و قابل دسترسی برای آحاد جامعه به ویژه افراد دارای معلولیت است.

بندپی در پایان پیام خود آورده است: اینجانب ضمن پاسداشت این روز و تبریک آن به همه معلولان و خانواده‌های محترم و صبور آنان از دستگاه‌های اجرایی می خواهم، توجه ویژه به مبلمان شهری مطلوب، مناسب‌سازی محیط برای این عزیزان و رفع مشکلات مختلف آنان را در دستور کار داشته باشند. برای تک تک این عزیزان و دست اندر کاران خدمت رسانی به این جامعه پر افتخار آرزوی توفیق، عزت و سربلندی دارم.

به گزارش ایرنا، سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر از سال ۱۹۹۲ و از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین اعلام شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۲۷۳
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha