امیری اصفهانی، معاون سیاسی امنیتی دادستانی کل کشور
به گزارش خبرنگار تهران پرس، امیری اصفهانی، معاون سیاسی امنیتی دادستانی کل کشور صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران درباره موضوع تمدید اجاره‌نامه‌های منزل توضیح داد: به دنبال مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در ۲۶ جلسه ستاد ملی کرونا، مقرر شد تا برای قراردادهای اجاره‌ای که تا تاریخ ۸ تیرماه امسال تمدید نشده باشد و بین موجر و مستأجر برای تمدید توافقی صورت نگرفته باشد بر اساس این دستور، به‌صورت خودکار قراردادها تمدید شود و اگر موجر نخواهد ولی مستأجر تمایل به تمدید داشته باشد، الزاماً قرارداد تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع مبلغ افزایش اجاره‌بهای خانه در شهر تهران ۲۵ درصد و در کلان‌شهرها نیز ۲۰ درصد و در سایر شهرها تا ۱۵ درصد مبلغ اجاره‌بها زیاد می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور ادامه داد: البته برخی از مالکین ممکن است در عسر و حرج باشند و به همین دلیل، اگر در خلال این کار مالک به شکل رسمی، اقدام به فروش کرده باشد، ظرف دو ماه مستأجر باید نسبت به تخلیه اقدام کند. همچنین مستاجرینی که به تشخیص دادگاه، تعهدات خود را در مدت تمدید قرارداد عمل نکنند و موجب تضییع حق مالک شوند هم دیگر مجوز تمدید ندارند.

وی تصریح کرد: اگر مستأجر با میزان افزایش تعیین شده اجاره‌بها توسط ستاد کرونا موافق نباشد نیز از شمول این مجوز خارج می‌شود. همچنین مالک اگر پروانه ساختمانی از شهرداری برای تخریب و ساخت داشته باشد و اگر مستأجر نیز مبلغ اجاره را ظرف یک ماه پرداخت نکند و یا نیاز مالک برای بازپس‌گیری منزل احراز شود، این تمدید لغو می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

 
کد خبر: ۲۲۶۳
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha