Biden-Must-Return-to-Iran-Deal-Unconditionally
ه گزارش خبرگزاری تهران پرس، آقای قالیباف با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ که در نشست صبح امروز خانه ملت انجام خواهد شد، تصریح کرد: مجلس در بررسی بودجه سال ۱۴۰۰؛ در جهت اصلاح ساختار بودجه، مردمی سازی اقتصاد، عدالت اجتماعی، کوچک‌سازی دولت، کاهش وابستگی به نفت، توجه ویژه به طبقات پایین و متوسط و رفع تبعیض و برداشتن مشکلات معیشتی از روی دوش مردم حرکت خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولتی که بتوانند با هم متکی نبودن بودجه به نفت را اجرا کنند، خدمت بی نظیری به نسل‌های آینده می‌کنند.

آقای قالیباف امروز در نطق پیش از دستور نشست علنی مجلس، افزود: کاری که باید در بلند مدت اتفاق بیفتد اصلاح بودجه به نفع مردم است.

رئیس مجلس با بیان اینکه کاهش وابستگی به نفت اقتصاد ما را قوی می‌کند، تصریح کرد: با توجه به لایحه بودجه دولت سعی می‌کنیم مقدمات اصلاح نهایی بودجه را آغاز کنیم.

وی گفت: همراهی دولت با مجلس برای اصلاح ساختار بودجه یادگار نیکی برای آیندگان باقی خواهد گذشت.

آقای قالیباف با بیان اینکه نفت خیر و برکت است، اما اتکا به نفت شر مطلق و تکیه بر باد است، افزود: مجلس و دولتی که بتوانند با هم متکی نبودن بودجه به نفت را اجرا کنند، خدمت بی نظیری به نسل‌های آینده می‌کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت اراده لازم را در مدت پیش رو به خرج دهد، افزود: تلاش می‌کنیم فشار کسری بودجه به عنوان ام المصایب را کاهش دهیم و این کار از طریق اصلاح ساختار بودجه فراهم خواهد شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: نظارت دقیق بر نظم مالی به ویژه در مصارف بودجه و پایدار بودن منابع از موارد اصلی مورد نظر مجلس خواهد بود تا بریز و بپاش‌ها کاهش پیدا کند.

وی کاهش اندازه دولت به نفع مردم، افزایش حضور مردم در اقتصاد از دیگر اولویت‌های مجلس دانست و افزود: یکی دیگر از موارد مورد توجه ما در بررسی لایحه بودجه، توجه به اقشار ضعیف خواهد بود و تلاش می‌کنیم مشکلات اقتصادی که به دلیل کرونا به وجود آمده را جبران کنیم.

آقای قالیباف با بیان اینکه امروز وضعیت معیشتی مردم به ویژه اقشار ضعیف دشوار است، گفت: تبعیض اژد‌های هفت سری است که در بسیاری از بخش خودش را نشان داده، مجلس مصمم به کاهش تبعیض است و لازم است، موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها مد نظر قرار گیرد.

رئیس مجلس افزود: انتظار این است سر فصل‌های اصلاح ساختار بودجه که بین دولت و مجلس توافق شده بود در این لایحه مد نظر قرار گرفته باشد.

آقای قالیباف تصریح کرد: تحقق اصلاح بودجه، عدالت گستری، رفع تبعیض و کاهش فشار بر مردم ضروری است که امیدوارم دولت این موضوع را در لایحه بودجه مد نظر قرار داده باشد.

صدا و سیما
کد خبر: ۲۲۳۶
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha