۱۵۷۷۴۷۰۳۳
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، ستاد ملی کرونا بر اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بر اساس تست PCR مناطق مختلف کشور را به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز تقسیم کرده است.

در تقسیم بندی زرد، بستری با تست PCR مثبت ۴ نفر به ازاء هر صد هزار نفر، تقسیم بندی نارنجی بستری با تست PCR مثبت ۶ نفر به ازاء هر صد هزار نفر و در تقسیم بندی شهرهای قرمز، بستری با تست PCR مثبت ۱۰ نفر به ازاء هر صد هزار نفر جمعیت مد نظر است.

بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، شهرستان پیشوا بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آمار رسمی و یا غیررسمی، بیش از ۴۰ هزار تبعه خارجی نیز در این شهرستان زندگی می‌کنند که البته این تعداد جمعیت در هیچ کدام از سرانه‌ها از جمله اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده روستاها و یا سهمیه آرد واحدهای خبازی به حساب نمی‌آیند.

از هفته گذشته که طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در مناطق مختلف کشور اجرای شد، وضعیت شیوع ویروس کرونا در پیشوا قرمز اعلام گردید که بر اساس آن، تمامی مشاغل گروه‌های سه گانه ۲، ۳ و ۴ در آن ممنوع بوده و تردد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد نیز با جریمه مواجه می‌گردید، موضوعی که شبهاتی برای مردم به ویژه کسبه به وجود آورده بود که چگونه شهرستانی که فاقد بیمارستان است، وضعیت شیوع ویروس کرونا و بستری افراد بررسی می‌شود.

شرایط قرمز پیشوا در حالی است که شهرستان‌های مجاور از جمله پاکدشت و ورامین وضعیت نارنجی دارند.

بیماران پیشوایی هر جای کشور بستری شوند به نام شهرستان ثبت می‌شوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بیماران پیشوایی با توجه به سوابقی که در سامانه یکپارچه "سیب" از آنان ثبت شده، در هر جای کشور که تحت درمان بیماری کرونا قرار گیرند، در آمار شهرستان ثبت می‌شوند.

دکتر امیر امینی افزود: افرادی که در مراکز بهداشتی شهرستان اقدام به انجام تست PCR می‌کنند، بر اساس اعلام افراد آدرس و تلفن پیشوا به نام آنان ثبت می‌شود که در صورت مثبت بودن، آمار آنان نیز به عنوان افراد مبتلا در شهرستان ثبت می‌شود.

وی با قدردانی از همراهی مردم و کسبه در اجرای محدودیت‌های کرونایی گفت: همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط شیوع ویروس کرونا در پیشوا را بهبود بخشد.

وضعیت قرمز کرونا در پیشوا نتیجه اعمال سلیقه هیچ کسی نیست

فرماندار شهرستان پیشوا نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اعلام وضعیت قرمز کرونایی در پیشوا نتیجه اعمال سلیقه هیچ فردی نیست بلکه بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت اعلام شده و تا همکاری مستقیم مردم در عمل به محدودیت‌های کرونایی نباشد، این وضعیت همچنان پابرجا خواهد بود.

حسین عباسی اظهار کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در پیشوا قرمز است و در پاسخ به ابهامات و سوالات مردم در خصوص علت این وضعیت باید اظهار کرد که امکان اعمال سلیقه در تعیین وضعیت سه‌گانه شیوع ویروس کرونا وجود ندارد و این سنجش بر اساس ارزیابی‌های وزارت بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تلاش مسوولان پیشوا در ستاد کرونا، بهبود وضعیت و عادی شدن شرایط شیوع این بیماری است و تا آن زمان، به همکاری مردم به ویژه کسبه و اصناف نیاز داریم.

وی تصریح کرد: اجرای صحیح طرح هوشمند محدودیت‌ها، به ترغیب، اقناع و همکاری مردم نیاز دارد.

پیشوا در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.
کد خبر: ۲۲۸۸
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha