۲۰۲۰۰۶۱۰۱۹۷۷۵۷۸۸۴۶
به گزارش تهران پرس، به نقل از خانه ملت علی خضریان، با اشاره به اعلام مخالفت سخنگوی دولت با طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی، گفت: مجلس طبق روال قانونی طرح دو فوریتی را در دستور کار جلسه ویژه خود قرار داده بود. البته پیش از این به صورت یک فوریت مطرح شده بود اما به دلیل مسائلی که بعد از ترور شهید فخری زاده دانشمند بزرگ هسته ای و دفاعی کشور رخ داد، از جمله مخابره شدن پیام ضعف توسط برخی دلتمردان به ویژه آقای رئیس جمهوری به دشمن، که باید اصلاح می شد تا حادثه تروریستی که برای شهید هسته ای رخ داد ادامه پیدا نکند و حداقل ظرفیت ها برای شناسایی دانشمندهای هسته ای وجود نداشته باشد و ادامه پیدا نکند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی به کتاب خاطرات هسته ای رئیس جمهور استناد کرد و بیان کرد: رئیس جمهور در این کتاب اذعان می کند که بازرسان آژانس بر اساس نظر و سفارش سرویس های اطلاعاتی غربی بازرسی می کنند و در کنار آن از مکان های نظامی، دانشگاهی، پژوهشی و آموزشی بازدید می کنند، ما شاهد چنین مصادقی بودیم.

وی ادامه داد: بنابراین در طرح مذکور ضمن اصلاح پیام ضعف، باید ظرفیت شناسایی و جاسوسی که در کشور براساس پروتکل الحاقی وجود دارد اصلاح می شد، همچنین درصد های غنی سازی متناسب با نیاز کشور در حوزه تولید رادیو دارو در راکتور اتمی تهران و تولید هزار مگا وات در برق در نیروگاه اتمی بوشهر دیده شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از اظهار نظر سخنگوی دولت در باره این طرح تعجب کرده است، گفت: تعجب می کنم چرا دولتمردان برخلاف قاعده و منطق روشنی که وجود دارد عمل می کنند و در امور قوه مقننه که وظایف خاص خود را دارد دخالت کرده و اعلام می کنند طرح را قبول نداریم، مگر وقتی مجلس می خواهد موضوعی را تصویب کند نیاز به عدم قبول یا قبول دولت دارد؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقایان بفرمایند ما دچار دیکتاتوری مدرن شدیم، یعنی اینکه مجلس را تعطیل کنیم و همه موارد از جمله تقنین و اجرا را در اختیار آقایان قرار دهیم، این کار یک نوع به توپ بستن مدرن پارلمان، نهاد تقنینی و قانون گذاری کشور است، این رویه نشأت گرفته از روحیه دیکتاتور مآبانه است، به دلتمردان توصیه می کنم این روحیه را در خودشان تقویت نکنند و به قوای دیگر احترام بگذارند.

خضریان در ادامه به آقای ربیعی توصیه کرد: با توجه به سوابق امنیتی و اطلاعاتی خوبی که دارید، اکنون که در جایگاه دولت قرار دارید رد ترورها بزنید تا به ترورهای زنجیره ای مانند زمانی که در وزارت اطلاعات بودید و قتل های زنجیره رخ داد، تبدیل نشود.

وی ادامه داد: آقای ربیعی ظرفیت های فکری و ذهنی خود را درگیر مسئولیت های خودشان کند و کمک کند جلوی قاچاق کالا و ظرفیت های غیر قانونی مثل افزایش قیمت نهادهای دامی که باعث مرغ ۳۰ هزار تومانی شده است را بگیرد و با متخلفین این حوزه های برخورد شود تا اینکه در امور مجموعه ای دیگر دخالت کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: توقع می رود دولت تأمل بیشتری داشته باشد و اگر می کند مجلس نباید دراین حوزه ورود می کرد و پرونده هسته ای را در اختیار شورای عالی امنیت ملی می داند پس چطور در سال ۹۲ پرونده هسته ای را از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه منتقل شد و به جای اینکه از تمام ظرفیت های عقلایی کشور در شورای عالی امنیت ملی بر مذاکرات بهره گرفته شود فقط با مسئولیت آقای ظریف در وزارت خارجه پیگیری شد. ضمن اینکه شورای عالی امنیت ملی دولت نیست لذا سخنگوی دولت اجازه ندارد هم درباره دستگاه تقنینی و هم شورای عالی امنیت ملی اظهار نظر کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: نکته بعدی این است آن زمانی که برجام در مجلس ۲۰ دقیقه ای تصویب شد، مجلس صاحب نظر و صاحب اختیار بود حالا مجلس طبق یکی از بندهایی برجام که می گوید اگر طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبود می تواند بخشی یا کل اقدامات خود را ملغی یا تعلیق کند نسبت به تعلیق پروتکل الحاقی و افزایش ظرفیت غنی سازی اقدام کرده است این چه مشکلی دارد آیا این موارد جز اختیارات مجلس نیست؟

 
کد خبر: ۲۲۴۹
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha