۱۵۷۷۴۷۱۶۳
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت روز چهارشنبه در این باره گفت: تا زمان عادی اعلام شدن وضعیت توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، ضد عفونی کردن قطارها و ایستگاه های مترو تهران و حومه بر اساس پروتکل های ابلاغی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه همانند گذشته قطارهای خطوط متروی تهران و حومه را حداقل سه بار در روز، با دو روش خشک و تر در سیستم‌های مکانیزه شستشو مترو، شستشو و ضدعفونی می‌کند همچنین نظافت و ضدعفونی تمامی قطارها در ایستگاه‌های ابتدایی و انتهایی هرخط نیز به صورت خشک انجام می‌شود و در برخی خطوط همانند خط ۶ که فاصله زمانی رسیدن قطارها، بیشتر است، قبل ازحرکت هر قطار، نظافت و ضدعفونی انجام می‌گیرد.

نوبخت افزود: تمامی ایستگاه‌ها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله برقی‌ها، گیت‌ها، صندلی‌ها، پله‌های ثابت و دستگاه‌های شارژ بلیت به طور مداوم بر اساس استانداردها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی ضدعفونی‌ می شوند. همچنین در تمامی ایستگاه‌های خطوط مترو تهران و حومه غرفه فروش ماسک با قیمت مصوب دایر است.

وی با اشاره به اینکه در کنار انجام پروتکل های بهداشتی، اقدام به اطلاع رسانی گسترده در خصوص ویروس کرونا، راه‌های پیشگیری، رعایت فاصله مناسب، در قالب‌های مختلف شامل نصب بنر، پخش پیام‌های آموزشی از طریق مانیتورهای قطارها و ایستگاه ها انجام می شود از مسافران شهر زیرزمینی خواست برای حفظ سلامت خود و دیگرمسافران علاوه بر استفاده ماسک، از صحبت کردن با دیگران یا با تلفن همراه در مترو خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در ۷ خط و ۱۲۸ ایستگاه فعال است.

شیوع ویروس کرونا موجب شد که بیش از ۷۰ درصد مسافران این ناوگان کم شود.
کد خبر: ۲۲۸۰
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha