۱۳۹۹۰۳۲۹۱۳۴۱۲۷۶۶۸۲۰۶۱۷۳۰۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ آذر) قوه مقننه و  در جریان بررسی جزئیات طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران،  ماده ۳ این طرح را مصوب کردند.

در ماده ۳ این طرح آمده است: برای تحقق هدف مندرج در ماده ۲، سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تصویب این قانون عملیات نصب، تزریق گاز، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای موردنیاز، با حداقل ۱۰۰۰ دستگاه ماشین های نسل دوم پیشرفته ((IR-2m آغاز کند و همچنین در همین بازه زمانی، عملیات غنی سازی و تحقیق و توسعه با ماشین های نسل ششم ( (IR-6 را با حداقل ۱۶۴ ماشین از این نوع آغاز نموده و آن را ظرف مدت یکسال پس از تصویب این قانون به ۱۰۰۰ دستگاه ماشین توسعه بدهد.

همچنین در تبصره این ماده ذکر شده است: سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است برای انتخاب و تعیین مکان نصب و استقرار ماشین‌های ذکرشده، استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل را اخذ و اجراء نماید.

به گزارش تسنیم نمایندگان همچنین ماده ۴ این طرح را نیز مصوب کردند.

در ماده ۴ این طرح آمده است؛ سازمان انرژی اتمی مکلف است نسبت به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان ظرف مدت ۵ ماه پس از تصویب این قانون اقدام کند.

تسنیم
کد خبر: ۲۲۱۹
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha