۱۵۷۶۰۴۲۲۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، ضیا نصرتی با اعلام این خبر به برخی مزایای اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی اشاره کرد و افزود: با صدور اسناد مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است علاوه بر پاسخگویی سریع به مراجعان و بر طرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین خواری، جعل اسناد و سو استفاده‌های احتمالی از این اراضی جلوگیری می‌شود.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ری عرصه‌های ملی این شهرستان را حدود ۲۱۹ هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: تاکنون تثبیت مالکیت و صدور اسناد دفترچه‌ای برای حدود ۸۵ درصد از اراضی ملی این شهرستان صادر شده اما در راستای قانون جامع کاداستر تمامی اراضی ملی چه اراضی که تاکنون تثبیت مالکیت بر روی آنها انجام نشده و چه اراضی که دارای اسناد دفترچه‌ای هستند باید زیر پوشش طرح کاداستر قرار گرفته و دارای اسناد تک برگ شوند.

نصرتی یادآور شد: با تعامل خوب موجود بین منابع طبیعی و حوزه‌های ثبتی شهرستان ری، صدور اسناد تک برگ برای مابقی اراضی ملی و دولتی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری دارای حدود ۱۵۰ هزار هکتار مرتع و حدود ۵۰ هزار هکتار اراضی با قابلیت اجرای پروژه‌های بیابان زدایی است.

این شهرستان در جنوب تهران قرار دارد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۱۶۱
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha