۱۵۷۷۳۹۷۹۲
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، حدود ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه آن جمعه غم‌بار، ناگهان صدای انفجار، شلیک و تیراندازی در بلوار اصلی شهر به گوش رسید و برق شهر آبسرد قطع شد تا نخستین علایم از رسوایی دشمنان ظاهر شود.

در همان لحظه شاهدان عینی به خصوص افرادی که در حال تردد از این بلوار بودند، با صحنه انفجار یک دستگاه نیسان و تکه‌های چوب رها شده در هوا و زمین و همچنین تیراندازی تعدادی به سمت یک خودرو مواجه شدند.

این حادثه در یک کیلومتری مرکز شهر و ورودی آبسرد اتفاق افتاد و خودرو شهید «محسن فخری‌زاده» به همراه خودروهای محافظان ایشان مورد هدف قرار گرفت و بعد از انفجار خودرو نیسان که بار آن به ظاهر الوار چوب اما در حقیقت مواد منفجره بود، صدای تیراندازی و رگبار فضای شهر را پر کرد.

انفجار خودرو نیسان و آسیب رسیدن به دکل برق شهر آبسرد و همچنین پرتاب تکه‌های باقی مانده از خودرو و چوب تا شعاع چندین کیلومتری نیز گویای اوج کینه‌توزی دشمنان بود و مردم شهر آبسرد را همچون دیگر هموطنان کشور عزیزمان ایران در غم و اندوه فرو برد.

مردم دماوند با گذشت ۲ روز از این حادثه تروریستی همچنان از عزم و اراده خود برای تداوم راه شهید فخری‌زاده‌ها و رسوایی دشمنان سخن می‌گویند و برای مقابله خردمندانه با اسکتبار جهانی، عزم خود را جزم کرده‌اند.

«مجید» آقا از ساکنان شهر آبسرد می‌گوید: ذلت دشمنان و به ویژه استکبار جهانی بار دیگر در این شهر کوچک به نمایش گذاشته شد و آنان را بیش از پیش در افکار عمومی رسوا کرد.

به گفته وی مردم این شهر نه تنها پس از وقوع این حادثه تروریستی هراسی به دل راه نداده‌اند، بلکه مصمم‌تر از گذشته برای تربیت فرزندانی که جایگزین «فخری‌زاده‌ها» باشند، تلاش خواهند کرد.

«زرین» خانم از دیگر اهالی آبسرد است که از رسوایی دشمنان سخن به میان می‌آورد و می‌گوید: چهره واقعی استکبار بار دیگر نمایان شد و مردم این شهر با دیدن شهادت عزیزانشان، به این اطمینان قلبی رسیدند که دشمنان به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

به گزارش ایرنا، یک دانشجوی علوم سیاسی اهل دماوند که این روزها به گفته خودش کلاس‌هایش به صورت آنلاین برگزار می‌شود نیز اظهار داشت: اهداف دشمنان در ایران نتیجه عکس می‌دهد؛ اگر آنان با ترور فخری‌زاده به دنبال اختلاف‌افکنی هستند، باید بدانند که این حادثه تروریستی موجب تحکیم همدلی و همبستگی ملی خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگرچه این ترور با اهداف مختلفی طراحی شده بود اما به نظر می‌رسد با تدبیری که مسوولان نظام در مسایل مختلف دارند، توطئه آنان در نطفه خفه شود.

یک کارشناس ارشد مسائل استراتژیک نیز ترور شهید فخری‌زاده را ترور دیپلماسی در ماه‌های پیش رو ارزیابی می‌کند و می‌گوید: ترور شهید فخری‌زاده اقدامی سیاسی، نمادین و تحریک‌آمیز است.

به گفته «دیاکو حسینی» هدف این ترور واداشتن ایران به انجام یک اقدام فوری، حساب‌نشده، احساسی و عجولانه است تا در شرایطی که امید احیای برجام و بهبود مناسبات میان ایران و آمریکا وجود دارد، به ایران لطمه وارد کند.

حسینی ادامه داد: اسرائیل از انجام این عملیات ترور انتظار دارد که به اختلافات داخلی دامن زده و بتواند بین نهادهای مختلف حاکمیتی شکاف ایجاد کند و فضا رادیکال شود؛ از سوی دیگر با اختلاف‌افکنی و رادیکالیزده کردن فضا، مانع از پیشرفت دیپلماسی شود و به اعتدال و میانه‌روی که نیاز این روزهای ماست، صدمه وارد کند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت هم در یادداشتی که طی امروز، ۹ آذر در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرد، اظهار داشت: ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری‌زاده گواه آشکار ضعف و زبونی دشمنانی است که عرصه را باخته‌اند و به مدد آدمکشان و ترور می‌خواهند به تصور خودشان مسیر اقتدار و توسعه ایران را فقط کند کنند.

در این یادادشت علی ربیعی با عنوان «اهداف یک ترور زمین و زمان واکنش ما» آمده است: ایران پس از انقلاب بارها قربانی تروریسم کور و هوشمندی بوده که یا با هدف ایجاد رعب و القای ناامنی، توده مردم و چه برای حذف «آینده نظام»، مسئولان ارشد را هدف گرفته بود اما این ترورها در سال‌های اخیر علاوه بر اهداف فوق، محدود کردن توسعه و پیشرفت علمی، قدرت دفاعی و اقتدار ژئوپلتیکی را نیز هدف گرفته است.
کد خبر: ۲۱۶۳
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha