۱۵۷۷۴۱۹۶۲
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، پیکر مطهر شهید فخری زاده روز یکشنبه پس از طواف در گرداگرد مضجع شریف حضرت معصومه (س) از قم برای آخرین دیدار با امام و مقتدای خود به تهران و حرم حضرت امام خمینی (ره) انتقال داده شد.

مراسم طواف پیکر پاک این شهید مخلص و بی ادعای صنعت دفاعی در حرم امام خمینی (ره) بدون حضور جمعیت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های مسلح عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، این دانشمند برجسته کشورمان را به شهادت رساندند.

بر اساس اظهارات وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در ۱۵ متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت این دانشمند برجسته تاکید کردند: دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هائی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.

رییس جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند ملت ایران و مسئولین کشور شجاع تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند. به موقع و مناسب، مسئولین مربوطه پاسخ این جنایت را خواهند داد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۱۵۷
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha