WATER-MARK-ROKNA
به گزارش تهران پرس، سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران در جمع خبرنگاران  گفت: چندی قبل گزارشاتی مبنی بر سرقت رینگ و لاستیک از داخل صندوق خودروها به شیوه تخریب قفل صندوق عقب خودروهای مختلف در منطقه گیشا و ستارخانه به پلیس مخابره شد و تحقیقات به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی های میدانی به تصاویر دوربین مداربستهای رسیدند که سارقان با خودروی پژو پرشیا سفید رنگ به خودروی دنا پرس نزدیک شده و در حالیکه صندوق عقب خودروی پرشیا به صندوق خودروی پژو پارس نزدیک شده دزدان اقدام به تخریب قفل در خودروی دنا کرده و لاستیک و زاپاس را به سرقت می برند.

سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: با به دست آمدن شماره پلاک خودروی پژو پرشیا سفید رنگ ماموران صاحب خودرو که یک زن بود را شناسایی کردند که وی در بازجویی ها اعلام کرد که خودرو را در اختیار یکی از آشنایانش قرار داده است.

سرهنگ آذین گفت: با به دست آمدن سرنخ های پلیسی یکی از سارقان که نقش راننده را داشت شناسایی و سپس همدست وی دستگیر شد که متهمان در ابتدا خود را بیگناه می دانستند اما وقتی در برابر فیلم تصاویر دوربین مداربسته قرار گرفته به سرقت هایشان اعتراف کردند و خریدار رینگ و لاستیک های سرقتی را لو دادند.

این مقام پلیسی افزود: از مخفیگاه متهمان تعداد ۷۶ رینگ لاستیک سرقتی کشف شد که تحقیقات تکمیلی در این پرونده برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی و سرقت های این باند ادامه دارد.

سرقت بخاطر بی پولی


حمید که نقش راننده را در این باند دارد  گفت: ۴ سال پیش از زندان آزاد شدم و در این مدت در یک مکانیکی مشغول به کار بودم اما از چندی قبل مرتضی که از دوستانم است پیشنهاد سرقت ها را داد و من نیز به خاطر بی پولی و نیاز به پول پیشنهادش را پذیرفتم.

رییس باند تازه کار بود


مرتضی که هیچ سابقه ای در پرونده اش ندارد و پیشنهاد سرقت را مطرح کرده به رکنا گفت: اشتباه کردم و پشیمانم و چون به پول نیاز داشتم تصمیم به دزدی گرفتم. حمید راننده بود و دست فرمان خوبی داشت و من دست به دزدی می زدم

وی افزود: بیشتر به سراغ خودروهایی می رفتیم که در خودروها باز بود و روشن بودن چراغ سقف خودروها نشان از باز بودن درها داشت. در هر ۱۰ کوچه معمولا ۳ خودرو درشان باز بود که ما از غفلت صاحبان خودروها استفاده کردیم و در برخی موارد نیز اقدام به تخریب قفل در خودروها زده و دست به سرقت رینگ و لاستیک خودروها می زدم.

مرتضی ادامه داد: رینگ و لاستیک های سرقت را به قیمت ۳۵۰ هزار تومان به علی می فروختیم و پول خوبی از این راه به دست آوردیم که پشیمانیم.

مالخر سابقه دار


علی که خریدار رینگ و لاستیک های سرقتی است به خبرنگار رکنا گفت: در گذشته به جرم مالخری دستگیر شدم و دیگر از این کارها نمی کردم تا اینکه دیدم علی و مرتضی لاستیک را به قیمت ارزانی می فروشد که من هر رینگ و لاستیک را به قیمت ۳۵۰ هزار تومان می خریدم و به قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می فروختم .
کد خبر: ۲۱۰۵
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha