به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده، امروز ساعت ۱۴:۳۰ امروز انجام شده است. در این اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده، چهار تیر خورده و محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شد.
Screenshot_۲۰۲۰۱۱۲۷-۱۸۲۸۵۰_Telegram

به گزارش خبرنگار تهران پرس؛ عملیات ترور شهید محسن فخری‌زاده، امروز ساعت ۱۴:۳۰ امروز انجام شده است. در این اقدام تروریستی، ابتدا یک دستگاه خودرو نیسان در میدان خلیج فارس آبسرد در حین عبور خودرو دانشمند هسته‌ای کشورمان خود را منفجر می‌کند و سپس عامل بعدی اقدام به تیر اندازی رگباری کرده که در پی آن یکی از محافظان شهید فخری‌زاده، چهار تیر خورده و محسن فخری‌زاده نیز در پی انفجار و اصابت تیر، پس از انتقال با بالگرد به بیمارستان شهید شد.



رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: تا تعقیب و مجازات عاملین ترور از پای نخواهیم نشست

در پی این حمله تروریستی، سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی نوشت: ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری‌زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد.

در ادامه این پیام آمده است: گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده است: اطمینان می‌دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.


رئیس مجلس: انتقام خواهیم گرفت

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود نوشت: ‏وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ... إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ...

(سوره شعرا) و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند

(سوره سجده) قطعاً در آخرت از مجرمان انتقام خواهیم گرفت.

وزیر دفاع: شهادت رساندن دانشمندان عمق کینه آن‌ها را آشکارتر می‌کند

صفحه توییتری منتسب به امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع نیز نوشت: ‏دشمن تحمل دانشمندان کشور را ندارد و به شهادت رساندن دانشمندان عمق کینه آن‌ها را آشکارتر می‌کند.


همچنین متن پیام رییس قوه قضاییه به مناسبت شهادت محسن فخری‌زاده به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرّحیم

منَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

بار دیگر دست جنایتکار عناصر خود فروخته و وابسته به بیگانگان و صهیونیسم بین‌المللی با هدف شوم مقابله با پیشرفت‌های علمی کشور، یکی از چهره‌های برجسته و مدیران و دانشمندان ایران اسلامی را آماج حملات تروریستی قرار داده و به شهادت رساندند.

استاد و مجاهد شهید «محسن فخری زاده» در دوران دفاع مقدس، در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته بود و پس از آن با بهره‌گیری از نبوغ و استعدادهای خدادادی وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور شد و باعث رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه های علم و فناوری و دانش هسته‌ای گردید و اکنون شهادت او قطعا رونق بیشتری به دستاوردهای علمی کشور خواهد بخشید.

اینجانب، شهادت این دانشمند فرهیخته و مدیر برجسته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همرزمان و همسنگران ایشان در دفاع مقدس و جهاد علمی و به خانواده‌ی ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

از آنجا که بروز این حوادث ناگوار و از دست دادن مجاهدان علم و عمل، برای جامعه‌ی ما ضایعه‌ای غم‌انگیز و جبران ناپذیر بوده و اقدام انجام شده، یک جنایت بزرگ محسوب و تکرار چنین حوادثی به هیچ عنوان قابل قبول و تحمل نمی‌باشد، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و مراجع قضایی زیربط، موظفند در اسرع وقت و با بکارگیری تمام توان اطلاعاتی در جهت شناسایی و دستگیری عناصر مزدور و جنایت‌کار، اقدام و کلیه‌ی دست اندرکاران این جنایت اعم از عامران، طراحان و مباشران، مورد محاکمه قرار گرفته و به سزای اعمالشان برسند.


حسن روحانی: ترور داشمند ایرانی ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان در برابر حرکت علمی و افتخارات ملت است

همچنین حسن روحانی، رئیس جمهور در پیامی که صبح شنبه از طریق رسانه ها منتشر شد، اعلام کرد: این حادثه تروریستی و مذبوحانه ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های ملت بزرگ ایران و شکست‌های پی در پی آنان در منطقه و دیگر عرصه‌های سیاسی جهان بوده و عمق خباثت و کینه آنان را همچون دیگر اقدامات غیر انسانی، در اذهان جهانیان زنده کرد.

اما دشمنان زبون ملت ما بدانند با شهادت امثال دکتر محسن فخری‌زاده نه تنها خللی در اراده جوانان و دانشمندان ایران اسلامی در پیمودن مسیر رشد شتابنده علمی و فتح قله‌های افتخار ایجاد نخواهد شد، بلکه عزم آنان را در ادامه راه این شهید گران قدر مصمم‌تر خواهد کرد و خون شهیدانمان جوشان و خروشان باقی خواهد ماند.

واکنش ظریف به ترور دانشمند ایرانی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدرو بیانیه‌ای اقدام «تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریستها» را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه ایران شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت خامنه‌ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز کشورمان، همکاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصا خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.


همچنین وی طی پیامی در صحفه توییتر خود نوشت: تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایرانی را به قتل رساندند. این عمل بزدلانه - با نشانه‌های آشکار از دخالت اسرائیل در آن - جنگ طلبی ناامیدانه‌ی عاملان این امر را نشان می‌دهد

در ادامه این پیام آمده است: ایران از جامعه بین المللی - و به ویژه اتحادیه اروپا - میخواهد که به استاندارد دوگانه‌‌ی شرم آور خود پایان دهند و این عمل تروریستی دولتی را محکوم کنند.

سید نظام‌الدین موسوی: نامش بزرگ و کارش بزرگ بود، انتقام او هم باید بزرگ باشد

سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در توییتی نوشت: ‏نخیر آقایان! ‎محسن فخری‌زاده دانشمند بزرگی بود. کارش در صنعت هسته ای هم بزرگ بود. آنقدر بزرگ که نخست وزیر رژیم صهیونیستی صراحتاً نامش را بر زبان آورد و در صدر لیست ترور این رژیم بود. فخری زاده، طهرانی مقدم صنعت هسته ای بود. نامش بزرگ و کارش بزرگ بود. انتقام او هم باید بزرگ باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: انتقام حق ماست

ابوالفضل عمویی در توییتی در واکنش به ترور محسن فخری زاده در آبسرد دماوند در صفحه شخصی خود در توییتر با هشتک “انتقام حق ماست” نوشت:

«ترور دانشمندان هسته‌ای، برنامه اتمی ایران را به عقب نمی‌برد. دانش هسته‌ای در ایران بومی شده و در پاسخ به ترورها با اراده ملی، توسعه خواهد یافت.»

مشاور رئیس مجلس: اعتماد به دشمن، خوش باوری است

حسین امیرعبداللهیان مشاور رئیس مجلس هم در صفحه توییتری خود در واکنش به ترور دانشمند کشورمان نوشت: ‏ترور دانشمند ایرانی دکتر ‎محسن فخری زاده ، که سهم مهمی در توسعه مرزهای دانش کشور داشت ، نشانگر تلاش محور آمریکایی-صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و‌ فناوری در جمهوری اسلامی ایران است . دشمنان دست از توطئه بر نمی دارند. اعتماد به دشمن ، خوش باوری است.

۱

سردار دهقان: قاتلان شهید فخری‌زاده را پشیمان خواهیم کرد

سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی معظم کل قوا و وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در واکنش به شهادت محسن فخری‌زاده در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۰۷۶
۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha