مجید صحراگرد
مجید صحراگرد، مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار تهران پرس درباره فعالیت‌های این سازمان گفت: مجموعه اقدامات سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه تهران با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شکل گیری پایگاه های علم و فناوری است که در ۵ مرحله مجموعه فعالیت های علمی و فناوری بسیجیان تهران بزرگ سازماندهی می شود که در حلقه اول فعالیت های علمی و فکری در پایگاه های بسیج است، در هفته بسیج چند پایگاه علمی برای بسیجیان ایجاد کردیم که فعالیت های علمی را با برنامه ریزی بهتر و جامع تر دنبال کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در هفته بسیج گفت: در هفته بسیج الگوهای شاخص علمی معرفی شدند که یکی از این الگوهای شاخص پایگاه شهدای مسجد قمر بنی هاشم منطقه ۱۰ تهران بود که از این الگو جهت شکل‌گیری در سایر پایگاه های علمی نیز استفاده خواهد شد.

صحراگرد، تشکیل مرکزهای رشد از دیگر اقدامات علمی بسیج دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های فناوری بسیج در مراکز رشد و خلاقیت سپاه تهران بزرگ شکل می‌گیرد. ۸ مرکز رشد در مجموعه سپاه تهران وجود دارد که ۶ مجموعه آن در نواحی مقاومت بسیج است، یک مرکز در سازمان فضای مجازی سپاه تهران  و یک مرکز در مجموعه سپاه با نام مرکز رشد شهید تهرانی مقدم است؛ در این مراکز رشد بیش از ۷۰ واحد فناوری و ۱۲۰ هسته فناور فعالیت دارند که با حمایت از این ظرفیت‌ها چند شرکت دانش بنیان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه خانه نخبگان ناحیه الغدیر در هفته بسیج افتتاح شد و افتتاح خانه نخبگان سایر نواحی نیز در دستور کار است، گفت: یکی از طرح‌هایی که برای اولین بار در کشور اجرا شده است، راه اندازی اتوبوس علمی با عنوان «اتو دانش» است. هدف از این طرح اجرای عدالت آموزشی و توسعه علمی است، این اتوبوس مجهز به ابزارهای آزمایش در پنج محور شیمیایی، فیزیکی، زمین شناسی، نجوم و آزمایش های هیجانی است؛ و در راستای استعدادیابی و هوش هیجانی دانش آموزان فعالیت می‌کند. این اتوبوس آماده اعزام به مناطق محروم تهران و شهرستان‎ها است.

مسئول سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اقدامات این سازمان از ایتدای شیوع ویروس کرونا گفت: از مجموعه فعالیت‌های انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا ساخت تجهیزات مورد نیاز برای دستگاه‌های تولید ماسک، اختراع دستگاه جدید جهت گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی درقالب مه پاشی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت اجرای برنامه های علمی و آموزشی و سرگرم کننده توسط پایگاه‌های علمی بسیج است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۰۵۷
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha