به گزارش تهران پرس؛ طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا از صبح روز شنبه اول آذر ۱۳۹۹ در تمام کشور اجرایی شد و به تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا باوجوداینکه زمان ابتدایی برای اجرای این طرح ۲ هفته تعیین شده اما خاتمه آن منوط به تغییر وضعیت و کاهش ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا خواهد بود.

۱۴ استان، ۱۶۰ شهر قرمز و ۲۰۸ شهر نارنجی با محدودیت‌های جدید روبه‌رو هستند و ورود غیربومی‌ها به این مناطق ممنوع است؛ محدودیت‌هایی که البته به‌صورت استانی نیست و بر اساس تقسیم‌بندی شهرهاست.

بر این اساس در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند و فعالیت گروه‌های دیگر ممنوع است. بسیاری از کاسبان و مغازه‌داران برای ادامه فعالیت‌های خود در طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا به کسب‌وکارهای اینترنتی روی آورده‌اند و با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحه‌های مجازی به ادامه فعالیت می‌پردازند.

این مسئله نشان‌دهنده، تطابق و سازگاری جامعه با شرایط به وجود آمده است؛ کسب  و کار اینترنتی توسط مردم در حال ایجاد و تقویت شدن است. کسب‌وکاری که برخی از آن‌ها نه قابل نظارت و نه قابل ارزیابی و پیگیری است و ضمانت اجرایی چندانی نیز ندارد!

عدم وود زیرساخت مناسب برای بهره‌برداری عمومی جامعه از کسب‌وکار اینترنتی این روزها بیش از گذشته احساس می‌شود؛ از همین رو افراد را به درون شبکه‌های اجتماعی می‌کشاند که بستر خریدوفروش نیستند. کسب و کار اینترنتی این فضا خالی از اشکال نیست؛ به طور مثال شما کالایی را از طریق یک صفحه اینستاگرامی خریداری می‌کنید، به‌صورت پیش‌فرض هیچ‌گونه تضمینی برای اینکه این بسته به دست شما خواهد رسید وجود ندارد؛ اگر هم شما بتوانید خود را قانع کنید که اجناس موردنظر به دست شما خواهد رسید، باید برای این پرسش که «چه کسی قرار است این بسته را تحویل دهد پاسخی روشن دهید، اگر قرار است پیک آن را بیاورد هزینه آن با کیست؟ و چه قدر زمان می‌برد؟» این در حالی است که اگر شما خوش‌شانس باشید و بسته موردنظر همانی باشد که شما سفارش داده‌اید!

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تمایل دارید خرید مطمئن‌تری انجام دهید، پس ابتدا باید از خانه خارج شوید و به سمت مغازه موردنظر بروید و  با در بسته مواجه شوید و با شماره‌ای که بر کرکره‌های مغازه، بنر شده است تماس بگیرید! و جنس خود را سفارش دهید. در مسیر برگشت به خانه هم مدام از خود بپرسید «برای چه دو هفته همه را قرنطینه خانگی کردند؟»

گزارش تصویری پیش رو تلاش کرده است تا برخی از کسبه‌هایی که همچنان بر مسئله فروش تأکید دارند را در قاب دوربین خود بگنجاند.







 
کد خبر: ۲۰۴۹
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha