۱۵۷۶۶۴۴۱۳ (۱)
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، «سیدمناف هاشمی» روز سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران شود و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته‌شود.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم مردم ۱۵ هزار تومان بدهند اما می‌توان ۵ هزار تومان از آنها گرفت.

به گفته هاشمی، امروز شهروندی اگر بخواهد از منطقه یک به ۲۲ تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید ۵۰ هزار تومان بپردازد اما با مترو و اتوبوس با هزار یا ۱۲۵۰ تومان این مسیر را طی می کند.

معاون شهردار تهران توضیح داد: ۲۵۰ کیلومتر خط مترو در تهران داریم که باید به بالای ۵۰۰ کیلومتر برسد اما نرسیده‌است، چراکه در طول ۲۵ سال گذشته منابعی که دولت و شهرداری باید اختصاص می دادند، محقق نشد و از سوی دیگر مردم هیچ گاه قیمت تمام شده بلیت مترو را نپرداختند.

وی با بیان اینکه تهران هم اکنون ۲۵۰ کیلومتر مسیر مترو کم دارد، گفت: ساخت هر کیلومتر مترو به قیمت امروز یک‌هزار میلیارد تومان است؛ در واقع برای تکمیل مترو به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم اما در بودجه سالیانه ریالی برای مترو درنظر گرفته نشده‌است.

هاشمی درباره وضعیت اتوبوس های تهران هم گفت: ما در ۱۰ سال آینده به ۱۰ هزار اتوبوس نیاز خواهیم داشت که با احتساب قیمت های امروزی ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی اظهارامیدواری کرد: در طول ۸ ماه گذشته وظیفه دولت، شهرداری و مردم را گوشزد کردیم؛ اگر این ۳ بخش پای کار بیایند و سالی ۱۵ هزار میلیارد تومان به توسعه مترو و اتوبوس تهران اختصاص یابد طی ۲۰ سال حمل و نقل عمومی تهران سامان می‌یابد.

وی همچنین با بیان اینکه تهران ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و هزار و ۵۰۷ قطار مترو و حدود ۸۰هزار دستگاه تاکسی دارد و باید نگاهی هم به وضعیت فرسودگی ناوگان داشت، گفت: در حوزه مترو ۴۰۰ دستگاه قطار نیازمند اورهال است و در حوزه اتوبوسرانی نزدیک به ۶۰ درصد ناوگان دچار فرسودگی است و تنها ۴۰ درصد ناوگان را می‌توان تا ۵ سال آینده استفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه قریب به ۴۰ هزار دستگاه تاکسی شهر تهران نیز فرسوده بوده و نیازمند نوسازی است، تاکید کرد: وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت به لحاظ فرسودگی در شرایط بدی است و با این تفاسیر، روزهای کرونا را به وضعیت موجود اضافه کنید.

وی ادامه داد: طی ماه‌های کرونایی درآمد شهرداری تهران از محل حمل ونقل عمومی کاهش چشمگیری داشته اما در عین حال تلاش کردیم فاصله گذاری اجتماعی را در ناوگان عمومی شهر اعمال کنیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۲۰۱۲
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha