۱۵۷۶۴۹۷۷۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، بر اساس اعلام پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" روز سه شنبه گفت: بیست و دوم آبان ماه، مأموران کلانتری ۱۱۵ رازی حین گشت زنی در محدوده میدان راه آهن به سه جوان با ۲ دستگاه موتورسیکلت که در حال استعمال مواد مخدر بودند، برخورد و بلافاصله آنها را دستگیر و در بازرسی بدنی از آنان ۱۰ گوشی گرانقیمت مسروقه کشف می کنند.

وی عنوان داشت: پرونده با موضوع موبایل قاپی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به اداره هجدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

نجفی با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیسی به سرقت گوشی های کشف شده معترف شدند، گفت: متهمان در بازجوئی های پلیسی اظهار داشتند، بعدازظهرها با پرسه زنی در نقاط مرکزی شهر و شناسایی سوژها، در یک آن گوشی گرانقیمت آنان را سرقت و متواری می شدیم و گوشی های مسروقه را به افراد عبوری در محدوده مولوی از ۱ تا ۴ میلیون تومان می فروختیم و پول بدست‌ آمده را بین خودمان تقسیم و صرف خوشگذرانی می کردیم.

این مقام انتظامی گفت: مالک هر ۱۰ گوشی مسروقه شناسایی و با هماهنگی بازپرس پرونده گوشی های کشف شده تحویل مال باختگان شد و در ادامه تحقیقات تعداد ۴۵ شاکی سارقان را مورد شناسایی قرار داده اند.

وی افزود: کشف جزئیات پرونده و تحقیقات تکمیلی پلیس کماکان ادامه دارد.

استرداد ۱۱ میلیاردریالی اموال مال باختگان

رئیس پلیس فتا از کشف ۳۱ پرونده کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب مال باختگان خبر داد و گفت: در این پرونده ها بیش از ۱۱میلیارد ریال به مال باختگان مسترد شد.

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" گفت: در هفته جاری ۳۱ تن از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کردند، بدون اینکه اطلاعات کارت عابر بانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از وجوه شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

وی با اشاره به اینکه تیم های مختلفی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس فتا مسئولیت پرونده ها را بر عهده گرفتند، گفت: در رصد و پالایش اطلاعاتی مشخص شد که این موارد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان بوده و از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده ها و اطلاعات بانکی (فیشینگ) انجام شده است.

این مقام سایبری گفت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند با مسدودسازی سریع حساب های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی، ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال وجوه کسر شده از حساب ۳۱ مال باخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی های قضائی به آنان مسترد کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری ها در دست بررسی است و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

دستگیری ۲ سارق با ۵۰ فقره سرقت در تهران

رئیس کلانتری ۱۰۸ نواب از دستگیری ۲ سارق حرفه ای لوازم داخل خودرو با ۵۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهمان از خودروهای مزدا ۳ سرقت می کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جلال حسینی" در توضیح این خبر بیان داشت: در چند روز اخیر تعدادی از مالکان خودروهای مزدا ۳ با کلانتری ۱۰۸ نواب تماس و از سرقت لوازم داخل خودروشان اعلام شکایت کردند.

وی عنوان کرد: تیمی از ماموران کلانتری برای بررسی موضوع به نشانی های اعلامی مراجعه و در تحقیقات پلیسی دریافتند که سرقت ها توسط راننده و سرنشین یک دستگاه خودرو سواری مزدا ۳ انجام می شود.

رئیس کلانتری ۱۰۸ نواب تصریح کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی شماره انتظامی خودروی مزدا ۳ شناسایی و مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سارقان با خودرو سرقتی مرتکب سرقت می شوند.

این مقام مسئول انتظامی در ادامه به افزایش گشت زنی های انتظامی اشاره داشت و توضیح داد: روز گذشته ماموران کلانتری در گشت زنی های انتظامی موفق شدند که خودروی سارقان را شناسایی و در یک عملیات پلیسی آن را متوقف و راننده و سرنشین آن را دستگیر کنند.

وی افزود: در بازرسی از داخل خودرو ۱۰ دستگاه باند و ضبط مربوط به خودروهای مزدا و سه حلقه لاستیک خودرو کشف و هر دو سارق به سرقتی بودن اموال کشف شده اعتراف کردند.

حسینی با اشاره به اینکه متهمان به ۵۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو از خودروهای فوق اعتراف کردند، گفت: سارقان همچنین اظهار داشتند که در زندان با یکدیگر آشنا شده و تصمیم به همکاری و سرقت از خودرو ها را گرفته اند.

وی به رانندگان توصیه کرد: اگر خودرو خود را در خیابان پارک می‌کنند، حتما مجهز به قفل فرمان باشد.

بازداشت ۴ شرور

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی از دستگیری ۴ شرور خبر داد و گفت: یکی از متهمان که به شهرهای شمالی گریخته بود، با تلاش ماموران مخفیگاهش شناسایی و به همراه سایر متهمان دستگیر شد.

سرهنگ "مهدی تاجیک" با اعلام خبر بازداشت ۴ شرور، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد، ۲۹ آبان ماه در پی تماس تعدادی شهروندان با سامانه پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری ۴ جوان و تخریب۲ دستگاه خودرو در حوالی میدان سبلان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی مذکور قرار گرفت.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ توضیح داد: در تحقیقات میدانی هویت متهمان شناسایی و در همان تحقیقات اولیه سه تن از افراد شرور در مخفیگاهشان دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به پایگاه چهارم انتقال یافتند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم چهارم پرونده که به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته بود، مخفیگاهش با تلاش ماموران شناسایی شد، افزود: با هماهنگی های قضائی واخذ نیابت قضائی تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند چهارمین متهم پرونده را نیز در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

دستگیری باطری دزد مرکز تهران

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری باطری دزد خودروها در مرکز تهران و اعتراف به ۳۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "دوستعلی جلیلیان " بیان داشت: چندین فقره وقوع سرقت باطری خودروهای سواری در حوزه کلانتری ۱۱۷ جوادیه به مرکز فوریت های پلیسی اعلام و تیمی از ماموران بررسی موضوع را برعهده گرفتند.

وی با بیان این که در تحقیقات پلیسی هویت سارق شناسایی و متعاقب آن مخفیگاه وی در محدوده خیابان شوش شناسایی شد، گفت: متهم با هماهنگی های قضائی دستگیر و در بررسی های بیشتر از مخفیگاهش ۲۴ باطری سرقتی کشف شد.

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ عنوان کرد: متهم در همان بازجویی های اولیه به سرقت باطری های کشف شده اعتراف و اظهار داشت که باطری ها را از خودروهای سواری واقع در محله های نازی آباد، خزانه، شوش و هرندی سرقت کرده است.

سرهنگ جلیلیان عنوان کرد: متهم به همراه اموال کشف شده برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری جوادیه انتقال و به ۳۵ فقره سرقت باطری از خودرو های سواری اعتراف کرد.
کد خبر: ۲۰۱۵
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha