۱۴۳۷۳۷۲
به گزارش تهران پرس سید رضا صدرالحسینی ، در مورد خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق اظهار کرد: با وجود پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، حداقل تا ۲ ماه آینده تغییری در جانمایی نیروهای نظامی ایالت متحده در منطقه رخ نمی‌دهد.

وی افزود: اخیراً تعدادی از نیروهای نظامی آمریکا مستقر در سوریه، وارد عراق شدند که این موضوع نشان می‌دهد تصمیم گیرندگان نظامی و امنیتی قصد خارج کردن نیروهای نظامی خود از عراق را ندارند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: در ماه‌های گذشته ایالات متحده تمامی نیروهای نظامی خود در عراق را در دو پایگاه التاج و عین السد جمع کرده و همچنین استقرار پدافند پاتریوت در این دو پایگاه نشان دهنده این است که آمریکا تمایلی به خروج نیروهای نظامی خود از عراق ندارد.

صدرالحسینی ادامه داد: در مقابل تداوم حضور نیروهای نظامی ایالات متحده در عراق، نیروهای جبهه مقاومت نیز به استناد مصوبه پارلمانی مبنی بر خروج نیروهای خارجی از کشور، عملیات‌های خود را در این راستا قوت بخشیدند و سعی دارند حضور غیر قانونی نیروهای متجاوز را خاتمه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا علیرغم تعهداتش هنوز نیروهای نظامی خود را از عراق خارج نکرده و به همین دلیل برخی از فرماندهان جبهه مقاومت از جمله شیخ قیس الخزعلی اعلام کرده‌اند آتش‌بسی که توسط گروه‌های مقاومت برقرار شده بود، پایان یافته و عملیات‌های آنها علیه نیروهای نظامی خارجی دوباره آغاز می‌شود؛ زیرا دو شرط آتش بس مبنی بر تسلط عراق بر حریم هوایی و جدول بندی خروج نظامیان اجرا نشد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در ادامه تصریح کرد: نیروهای آمریکا باید طبق مصوبه پارلمان از عراق خارج می‌شدند؛ زیرا دولت و نیروهای مسلح این کشور از کفایت و توانمندی کافی برخوردار هستند تا بتوانند از امنیت خود در مقابل تروریسم تکفیری و نیروهای متجاوز احتمالی محافظت کنند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: آمریکا با بهانه‌های متفاوت سعی دارد حضور خود را در عراق تداوم ببخشد و ملت عراق و جریان‌های جبهه مقاومت نیز نسبت به استمرار این تجاوز بی تفاوت نخواهند بود.

وی خاطرنشان: با توجه به اولویت‌های آمریکا در مورد مشکلات داخلی از جمله مبارزه با کرونا و آسیب‌های اقتصادی آن، خروج نیروهای نظامی این کشور از منطقه جزء اولویت‌های بایدن محسوب نمی‌شود؛ البته فرماندهان نظامی پنتاگون نیز نظر مساعدی برای خروج از منطقه ندارند.

ایمنا
کد خبر: ۱۹۸۶
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha