۱۵۷۷۱۴۴۲۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس،  مسعود مرسلپور روز یکشنبه در نخستین جلسه قرارگاه عملیاتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این قرارگاه در راستای اجرای ابلاغیه استاندار تهران و براساس مفاد توافقنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفان در خصوص مقابله با بیماری کووید-۱۹ تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: فرماندهی این قرارگاه در شهرستان بر عهده فرماندار بوده و فرماندهان سپاه اسلامشهر و چهاردانگه نیز فرماندهان عملیاتی آن خواهند بود. مدیر شبکه بهداشت و درمان معاون قرارگاه و شهرداریها و هلال احمر نیز عضویت خواهند داشت.

مرسلپور با بیان اینکه کمیته های حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، نظارت و پایش و کمیته عملیاتی محله در قالب قرارگاه عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت خواهند کرد، افزود: کلیه دستگاههای اجرایی، نهادها، سازمانها و ارگانها موظف و مکلف به همکاری لازم با اعضای قرارگاه و کمیته های زیرمجموعه هستند.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: از ظرفیت و توان ائمه محترم جمعه و جماعات، شوراهای اسلامی شهر، روستا و بخش، اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف ،جهادکشاورزی، تعزیرات، نیروی انتظامی، بسیج و گروهای جهادی بعنوان همیار قرارگاه نیز در راستای اهداف این قرارگاه عملیاتی استفاده خواهد شد.

مرسلپور همچنین تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، انجام تست های گسترده، هدفمند و هوشمند، بیمار یابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی، حفاظت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری را از جمله راهبردهای قرارگاه عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد.

شهرستان اسلامشهر با حدود ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب تهران واقع است.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۹۵۷
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha