۳۶۰۷۹۰۸
به گزارش تهران پرس؛ سهراب انبارکی با اشاره به برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان در هفته بسیج گفت: یکی از برنامه‌های بسیج برنامه خدمت‌رسانی به مردم در راستای مردم یاری و مردم داری است. با توجه به وضعیت کشور، از چندین ماه پیش طرحی را با همکاری سازمان زندان‌ها تدوین کردیم و بنای ما بر این است که در هفته بسیج در مرحله اول یعنی چهارم آذر و همچنین در مرحله دوم یعنی ۱۳ دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و مرحله سوم ۱۵ بهمن ماه و همچنین مرحله چهارم در هفتم اسفند و همچنین ۱۹ اسفند به عنوان مرحله پنجم زندانیان جرایم غیرعمد آزاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور افزود: بنای ما بر این بود که به جای فقط تمرکز بر ارائه بسته‌های معیشتی، افراد را از زندان آزاد کنیم تا مشکلات خانواده‌های این افراد کاسته شود. این زندانیان، زندانیان جرایم غیر عمد از جمله حوادث و مالی هستند و با اجرای این طرح خانواده‌هایی از آسیب‌های اجتماعی و معیشتی رهایی پیدا می‌کنند.

آزادی ۱۰ هزار زندانی تا پایان سال

انبارکی در خصوص جزئیات اجرای مرحله اول این طرح گفت: بنا ی ما بر این است که هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد روز ۴ آذر در سراسر کشور آزاد شوند و تا پایان سال با همکاری مردم ده هزار زندانی با اجرای طرح آزاد شوند.

وی ادامه داد: البته به دنبال این هستیم که تا ۶ ماه اول سال آینده اجرای طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور تصریح کرد: روز ۴ آذر ماه با حضور سازمان بسیج و رئیس سازمان زندان‌ها تفاهم‌نامه‌ای بین دو سازمان منعقد خواهد شد و در راستای آن مرحله اول طرح نیز اجرا خواهد شد.

انبارکی در پاسخ به این سوال که پشتوانه مالی اجرای طرح از کجا تأمین می‌شود، گفت: این کار حاکمیتی نبوده و مردم پایه است. سازمان بسیج هیچ پولی در این رابطه به ما اختصاص نداده است بلکه از طریق خیرین و مردم انجام خواهد شد و بسیج تسهیلگر این طرح بوده و آن را راهبری می‌کند و به نوعی هماهنگ کننده برای اجرای این طرح خواهد بود.

حضور ۵ هزار وکیل و کارشناس در زندان‌ها

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور به دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: حضور وکلا و کارشناسان در زندان‌ها و ارائه خدمات حقوقی رایگان به زندانیان از دیگر برنامه‌های ما در این هفته خواهد بود.

وی ادامه داد: بنای ما بر این است که ۵۰۰۰ نفر از کارشناسان با حضور در زندان‌های سراسر کشور خدمات حقوقی رایگان به تمامی زندانیان ارائه دهند تا همه زندانیان از مشاوره‌های رایگان بهره ببرند. به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کرونا این عدد به ۵۰۰۰ نفر رسیده و اگر شرایط عادی بود قطعاً تعداد همکاران ما برای اجرای این طرح بیشتر هم بود.

ارائه بسته‌های معیشتی به تمام خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد

انبارکی به توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده زندانیان جرایم غیر عمد هم اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که قرار است در هفته بسیج انجام شود ارائه بسته‌های معیشتی به خانواده‌هایی است که توان آزاد کردن شأن را نداریم. در این راستا برخی از اقشار بسیج از جمله بسیج ورزشکاران، بسیج طلاب، بسیج اصناف و مداحان یاریگر اجرای این موضوع خواهند شد تا پویش مردمی که در حال وقوع است به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد بسته معیشتی به دست خانواده زندانیان خواهد رسید؟ گفت: بنای ما این است که به تمامی خانواده‌های زندانیان جرایم غیر عمد بسته‌های معیشتی ارسال شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۹۳۹
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha