۱۵۷۷۲۸۹۶۱
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی همزمان با سراسر کشور در شهرستان ورامین اجرا شد و بار دیگر مردم و مسوولان این شهرستان با همدلی و همراهی تلاش کردند تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، ورامین در موج سوم شیوع ویروس کرونا از وضعیت نارنجی برخوردار بوده و این بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۶ نفر با تست مثبت PCR ( تست انتهای حلق) در بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار می‌گیرند و با احتساب جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهرستان، روزانه ۱۸ نفر در دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد برای درمان کرونا بستری می‌شوند.

بر اساس وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا، فعالیت مشاغل گروه یک و دو در سطح شهرستان ورامین بلامانع و فعالیت مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ ممنوع است که نحوه اجرای آن هم با حضور فرماندار و مسوولان شهرستان ورامین در دو نوبت صبح و عصر روز شنبه راستی‌آزمایی شد.

هر چند که مشاغل گروه یک و دو ملزم به پایان دادن به فعالیت خود از ساعت ۱۸ به بعد هستند ولی برخی از کسبه پس از این ساعت نیز به فعالیت خود ادامه داده بودند که با حضور بازرسان شبکه بهداشت، اداره صمت و اتاق اصناف تذکرهای لازم به آنان ارائه گردید.

با توجه به محدودیت تردد خودروهای غیربومی به مناطق با وضعیت قرمز، ورودی شهرستان ورامین از محور قم - گرمسار و از سه راهی چرمشهر به حسن‌آباد از ساعت صفر روز شنبه اول آذر مسدود شد و طی آن از ورود خودروهای غیربومی به داخل شهرستان ورامین جلوگیری و از خروج خودروهای بومی از این محدودیه جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا، ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد روز بعد، دیگر محدودیت اعمال شده در مناطق با وضعیت نارنجی است و بر اساس مشاهده‌های خبرنگار ایرنا خیابان‌های شهرستان ورامین کمترین میزان تردد خودروها را طی ایام شیوع ویروس کرونا شاهد بود.

هرچند که هر از چند گاهی خیابان‌های شهرستان شاهد عبور خودروها یا موتورسیکلت‌هایی نیز بود ولی اکثر مردم ورامین ترجیح دادند که به قانون پایبند بمانند و از تردد در ساعات ممنوعیت عبور و مرور خودداری کنند.

فرماندار شهرستان ورامین نیز همچون بسیاری از مسوولان، همراهی مردم را شرط اصلی موفقیت در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی می‌داند.

حسین کاغذلو به خبرنگار ایرنا می‌گوید: تمامی مسوولان شهرستان ورامین در قالب ستاد کرونا تلاش دارند تا شرایط مناسب برای اجرای محدودیت‌های هوشمند را فراهم کنند ولی تا زمانی که همراهی مردم با این طرح همراه نباشد، نتایج مطلوب حاصل نمی‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی که با طراحی و اجرای طرح موسوم به حاج قاسم سلیمانی از سوی نیروهای بسیج و سپاه پاسداران و با مشارکت شبکه بهداشت و درمان همراه شده، یقینا در روزهای آینده شاهد موفقیت در کنترل این بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر آن در سطح شهرستان خواهیم بود.

وی با قدردانی از همراهی مردم و کسبه شهرستان از آنان خواست تا با مسوولان در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی همراهی کنند به امید آنکه شاهد بهبود شرایط شیوع این بیماری در ورامین باشیم.

بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونا از روز شنبه اول آذرماه به مدت ۲ هفته، علاوه بر محدودیت فعالیت مشاغل گروه‌های چهارگانه بر اساس تقسیم‌بندی مناطق به سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد، از تردد خودروها به مناطق قرمز نیز جلوگیری می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۹۵۴
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha