۱۵۷۶۵۳۶۵۷
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، «محمد سالاری» روز یکشنبه در دویست و پنجاهمین جلسه شورا در تذکر به آراء صادره از کمیسیون ماده ۳۸ آیین‌نامه معاملاتی شهرداری تهران گفت:«من و آقای حبیب زاده (عضو دیگر شورا) به عنوان ناظر شورای شهر تهران در کارگروهی که بر اساس طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ برای تعیین تکلیف پرونده‌های دارای حقوق مکتسبه از توافقات دوره گذشته مدیریت شهری تشکیل شد، حضور داریم.»

وی گفت: در جلسات اخیر در فرایند بررسی پرونده ها شاهد آرایی از کمیسیون ماده ۳۸ آیین نامه معاملاتی شهرداری تهران بودیم که به نظر می‌رسد حقوق شهرداری و شهروندان در آن در نظر گرفته نشده‌است.

سالاری ادامه داد: برخی از آراء کمیسیون ماده ۳۸، شهرداری را مکلف کرده‌است نسبت به صدور مجوز بلند مرتبه سازی با ۲۱ طبقه اقدام کند.

عضو شورا گفت: این در حالی است که در تاریخی که این املاک شهرداری به غیر واگذار شده، ضابطه بلند مرتبه سازی توسط شورای عالی شهرسازی و معماری لغو شده بود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در برخی از این پرونده‌ها شهرداری نه تنها ملزم به صدور پروانه بلندمرتبه در حد ۲۱ طبقه شده است بلکه مکلف شده عوارض متعلقه را به نرخ زمان توافق دریافت کند.

سالاری تاکید کرد: این در حالی است که ما به التفاوت عوارض آن زمان و امروز ارقام بسیار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه به معاونت مالی و اقتصاد شهری اعتراض دارم که چرا اجازه طرح چنین پرونده هایی را در کمیسیون ماده ۳۸ داده است، گفت: همچنین به نحوه صدور چنین آرایی که در برخی از آنها حقوق عمومی شهر و شهروندان رعایت نشده، اعتراض دارم.

سالاری از رئیس شورای شهر و اداره حقوقی شهرداری تهران خواست نسبت به اعتراض به آرای صادره و انجام پیگیری برای احقاق حقوق شهر و شهروندان اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۹۵۲
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha