۱۵۷۷۲۹۸۷۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از شهرداری منطقه ۱۹ تهران، علی توکلی روز یکشنبه با بیان اینکه شهید سجاد زبرجدی نخستین شهید مدافع حرم این منطقه است، گفت: این دیوارنگاره باهدف تداعی یاد و خاطره این شهید معزز، بر دیوار ملک مشرف به بزرگراه شهید تندگویان(در محله شهرک بستان) با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران نقاشی می شود.

وی همچنین از رنگ آمیزی و نورپردازی میدان شهید محمود بهلولی در محدوده ناحیه سه منطقه ۱۹خبر داد و گفت: نورپردازی این میدان با استفاده از پروژکتورهای RGB ضمن کمک به زیباترشدن نمای میدان، باعث آرامش بصری شهروندان در ساعات شب می شود.

شهردار منطقه ۱۹ ادامه داد: در راستای نگه‌داشت شهر و حذف نازیبایی های بصری نیز نزدیک به ٢ هزار متر مریع از دیوارهای بدمنظر در بوستان های ولایت و شقایق و همچنین بلوارهای شهید ورامینی و علامه عسگر پاکسازی شد. در همین راستا ٢٨٠ متر مربع از دیوار ضلع شمالی بوستان شهدای نعمت آباد نیز رنگ آمیزی و نقاشی شد.

وی در ادامه به اجرای تبلیغات محیطی به مناسبت هفته بسیج اشاره و بیان کرد: با توجه به آغاز این هفته، ٢٠٠ متر مربع بنر با مضامین فرهنگی متناسب با هفته بسیج در نقاط پرتردد منطقه نصب شده است.

منطقه ۱۹ شهرداری تهران با وسعت ۸۹ کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۲۰ همجوار است.

این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ ‌ منطقه ۱۹ تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه ۱۹ دارای ۵ ناحیه و ۱۲ محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۹۴۷
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha