۱۰۵ (۷)
به گزارش تهران پرس، رخداد این حادثه ساعت ۱۵:۴۷ دقیقه روز گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران با دریافت این خبر بی‌درنگ آتش‌نشانان ایستگاههای ۴۴، ۱۰۹، ۴۵، را به همراه گروه امداد و نجات ۷ و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه واقع در جاده مخصوص کرج، بلوار کرمان خودرو اعزام کرد.

محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور یافته بود، درمورد این آتش سوزی گفت: دود بسیار زیادی بخشی از بلوار کرمان خودرورا فرا گرفته بود و اولین گروه از آتش نشانان با رسیدن به محل آتش سوزی به سرعت به بررسی محل حادثه پرداختند که پس از بازدید میدانی مشاهده شد در گاراژی به مساحت تقریبی ۱۵ هزار متر مربع، یک کارگاه شارژ سیلندر های گاز مایع، آتش سوزی رخ داده است.

وی افزود: با انفجار های متوالی و در ادامه با شعله های سرکش آتش تعداد ۲۲۰ عدد سیلندر گاز مایع ۳۳ و۵۰ کیلویی درکام آتش فرو رفت که در اثر گسترش آتش تعداد شش دستگاه خودرو سواری شامل پنچ دستگاه خودرو سواری پراید ویک دستگاه خودرو سواری پژو پارس، که برای سوختگیری گاز مایع در داخل گاراژ حضور داشتند، طعمه آتش سوزی شدند.

دیبا تصریح کرد: با توجه به این که هر لحظه احتمال داشت سلیندرهای بیشتری دچار انفجار شود، آتش نشانان عملیات خود را آغاز کردند و به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول پس از تجهیز شدن به البسه کامل حفاظت فردی و دستگاه تنفسی، با استفاده از چندین رشته لوله آبرسان مشغول خنک کردن سیلندر های گاز مایع و همچنین خاموش کردن آتش سوزی خودروها شدند.

وی ادامه داد: همزمان گروه دوم از آتش نشانان عملیات جدا سازی سیلندرهای خنک شده را توسط ابزارهای موجود انجام دادند و گروه سوم از آتش نشانان نیز پس از خاموش شدن شعله های آتش با رعایت کامل موارد ایمنی عملیات جستجوی محبوسین احتمالی را انجام دادند.

مدیرمنطقه یک آتش نشانی با اعلام این که آتش سوزی به هنگام فعالیت کارگران در داخل این کارگاه اتفاق افتاد، اظهار داشت:آتش نشانان پس از جست وجوی کامل محل آتش سوزی با پیکر سوخته یکی از کارگران این کارگاه روبرو شدند که پس از معاینات اولیه توسط عوامل اورژانس حاضر در محل، مرگ وی تایید شد.

وی در پایان اظهار داشت: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل و انتقال سیلندرهای گاز مایع به محل امن و دادن تذکرات ایمنی به مسئول کارگاه به ماموریت خود پایان دادند، در ضمن تحقیقات بیشتر در خصوص علت اصلی بروز این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست انجام است





کد خبر: ۱۹۱۱
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha