۱۳۹۹۰۷۱۷۰۰۰۲۶۶_Test_PhotoN
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در ارتباط ویدیوکنفرانس افتتاح طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت دولت به زیرساخت‌ها حجم و نوع پروژه‌های عمرانی در سطح کشور به صورت گسترده فعال است و گام‌های موثری را برداشتیم؛ حجم آزادراه‌های کشور از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلیومتر آزادراه به حدود ۳ هزار و ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه مهم و اثرگذاری از طرح کریدور شمال به جنوب افتتاح خواهد شد که آزادراه اصفهان در اصلی‌ترین مسیر قرار دارد و کامیون‌ها برای سفر به سمت جنوب کشور تا بیش از یک و نیم ساعت باید در ترافیک می‌ماندند.

وی ادامه داد: افتتاح این آزادراه علاوه بر کوتاه شدن مسیر، مصرف سوخت و زمان نیز صرفه‌جویی می‌شود؛ هرکجا عبور خودرو از ۲۲۰ خودرو در روز عبور کند، باید باند دوم برای آن ایجاد شود که این اتفاق از ابتدای این دولت انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم جابجایی مسافر هوایی از ۵۷ میلیون مسافر به ۷۵ میلیون مسافر در سال رسانده و تا پایان دولت و با افتتاح فازهای جدید در ترمینال اصلی فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت جابجایی در کشور به ۱۰۰ میلیون مسافر می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: سیستم‌های مجوز آسمان ایران را از ابتدای دولت تقویت کردیم و حجم ورودی‌های هوایی برای پروازه‌های عبوری تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است و از حدود پذیریش ۹۰۰ فروند هواپیما در آسمان ایران در روز را به ۱۸۰۰ فروند در روز افزایش دهیم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۸۸۲
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha