۱۳۹۹۰۸۲۵۰۰۰۲۸۱_Test_PhotoN
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، نزدیک ۱۰ ماهی است که ویروس کرونا سلامت، کار و زندگی مردم را تحت تأثیر خود قرار داده اما از همان روزهای اول گروه‌های مختلف مردمی، بسیجی و جهادی به هر نحوی تلاش کرده‌اند تا با فعالیت‌ها و کمک‌های خود باری از دوش مدافعان عرصه سلامت برداشته و به حفظ سلامت هم‌نوعان در نقاط مختلف شهر و کشور کمکی داشته باشند.

طی این مدت جمعی از بانوان و بسیجیان در شهریار با انجام کمک‌های مؤمنانه و خیرخواهانه، دست به کار شدند و با تولید ماسک و اقلام بهداشتی و توزیع در اماکن گوناگون دست به دست هم دادند تا مانع گسترش ویروس کرونا شوند که در این خصوص با دو نفر از آن‌ها گفت‌وگویی انجام شد.

فرصت‌های مختلف اشتغالزایی در تولید ماسک بهداشتی

الهه فاضلی جانشین فرمانده حوزه یک حضرت فاطمه سلام الله علیها شهریار با اشاره به اینکه فرصت‌های اشتغالزایی مختلفی برای بانوان و خانواده‌های آن‌ها در تولید ماسک ایجاد شده گفت: تعدادی از بانوان بسیجی شهریار به صورت خودجوش و داوطلبانه مبالغی روی هم گذاشته و پارچه‌های مخصوص تولید ماسک را از بازار خریدار کرده و به این ترتیب فرصت اشتغالزایی برای ۱۲ نفر از خیاطان ایجاد شد.

وی افزود: بخش دیگری از پارچه‌ها به کارگاهی کاملاً بهداشتی و مجهز در اندیشه ارسال شد که توسط دستگاه‌های اتوماتیک و با همکاری ۱۰ نفر اقدام به تولید ماسک شد و فرصت دیگری در اشتغالزایی به وجود آمد.

جانشین فرمانده حوزه یک حضرت فاطمه سلام الله علیها با اشاره به اینکه ماسک‌های تولید شده همگی سه لایه اسپان و همراه گیره بوده که پس از استریل شدن به بازار عرضه می‌شود، ادامه داد: ماسک‌ها پس از استریل و بسته‌بندی به دلیل اینکه از کیفیت بالایی برخوردار هستند با قیمت بسیار محدود به اماکن مختلف مانند بیمارستان، داروخانه و مؤسسات مختلف عرضه شده و در حال برنامه‌ریزی برای عرضه در مراکز خیریه هستیم و در بخش توزیع و فروش نیز زمینه اشتغال برای ۵ نفر دیگر فراهم شده است.

فاضلی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ هزار عدد ماسک طی این مدت تولید شده، بیان کرد: تاکنون حدود ۲۰ هزار عدد ماسک دوردوز توسط خیاطان دوخته شده و بیش از ۱۰۰ هزار عدد نیز توسط دستگاه در کارگاه تولید شده است.

تولید رایگان بیش از ۵۰ هزار ماسک

معصومه بهاردوست بانوی بسیجی فعال از گروه جهادی قتیل العبرات که با کمک جمعی از جوانان بسیجی و مسجدی در زمینه تولید ماسک و اقلام بهداشتی فعالیت می‌کنند، از تولید و عرضه ماسک‌های رایگان خبر داد و گفت: از ابتدای سال بیش از ۵۰ هزار عدد ماسک به صورت رایگان و حدود ۲۰۰ عدد گان برای کادر درمان بیمارستان امام سجاد(ع) تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اول در یک خیاطی کوچکی برش‌ها زده می‌شد و دوخت ماسک توسط بانوان در منازل انجام می‌گرفت، بیان کرد: با همکاری فرماندهی سپاه و رئیس اداره آموزش و پرورش، ادامه کار در کارگاه خیاطی مدرسه‌ای انجام گرفت و حدود ۲۰ نفر در قسمت‌های دوخت، کش زنی و بسته‌بندی مشغول به فعالیت شدند.

بانوی فعال جهادگر ادامه داد: پس از دوخت ماسک‌ها در بسته‌های بزرگتری به سفارش دهندگانی مانند بسیج، سپاه و آتش‌نشانی تحویل داده شده و پس از استریل شدن و بسته‌بندی بخشی از آن را مجدد به ما تحویل داده و به صورت رایگان به مراکزی مانند حسینه‌ها، مساجد و خانواده شهدا اهداء کردیم.

بهاردوست با اشاره به دیگر اقدامات جهادی در زمینه محرومیت زدایی و انجام کمک‌های مؤمنانه با مشارکت و همکاری بسیجیان ابراز کرد: تولید و دوخت لباس، تهیه بسته‌های معیشتی، پخت نان، کمک‌های قرض الحسنه، تهیه جهیزیه، تأمین کمک هزینه مسکن و شهریه دانشگاه از دیگر فعالیت‌هایی بوده که در این مدت‌ انجام شده است.

به گزارش فارس، فرمایشات سنجیده و ارزشمند مقام معظم رهبری در راه‌اندازی رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه فرصت مغتنمی بود تا با کمک نهادهای گوناگون، خیران، نیکوکاران و گروه‌های مختلف مردمی، بسیجیان و جهادگران تهدیدات کرونا به فرصت تبدیل شود تا علاوه بر دست‌گیری نیازمندان و کمک به محرومان، فرصت‌های اشتغالزایی نیز فراهم شود.

همبستگی، اتحاد و کمک‌های مؤمنانه در گوشه و نقاط مختلف شهر همچنان ادامه دارد و کرونا بهانه‌ای شد تا زنجیره همدلی بیشتر از گذشته گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/س
کد خبر: ۱۸۰۳
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha