Negar_۲۰۲۰۱۱۱۲_۲۰۲۶۵۶
سردار محمد تهرانی مقدم برادر شهید حسن تهرانی مقدم و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار تهران پرس، درباره تلاش برخی از مدیران در ارسال پالس مذاکره به آمریکا، گفت: شهدای ما از جمله حاج قاسم، حاج حسن نگاهشان به امکانات و ظرفیت های داخلی بود و به دنبال نتیجه مذاکرات و برجام نبودند.

وی با اشاره به ضرب المثل «سگ زرد برادر شغال است» در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا افزود: هر کدام که سرکار بیایند برای ما فرقی ندارد؛ چون صهیونیسم جهانی است که تعیین میکند چه کسی در آمریکا بر سرکار بیاید و اینها فقط عروسک خیمه شب بازی هستند، ما در طول چهار دهه گذشته هم مدیریت دموکرات ها و هم جمهوری خواهان را تجربه کردیم. در زمان دموکرات ها انواع تحریم ها، مشکلات و جنگ ها بر علیه ما شکل گرفت حالا برخی نظرشان این است که جو بایدن یک آدم خوب است در حالی که پشت سر همه آنها صهیونیسم است که دشمنی دیرینه ای با انقلاب ما دارد.

تهرانی مقدم ادامه داد: واقعیت است که ما در مذاکرات توفیقی به دست نمی آوریم و اگر منتظر نتیجه مذاکرات باشیم می شود همین ۷-۸ سال گذشته در این دولت که بیشترین لطمه ها را خوردیم و بیشترین مشکلات را داشتیم. اگر براساس فرمایشات مقام معظم رهبری بر توان داخلی متکی باشیم نقطه تحول و موفقیت ما شکل میگیرد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید تهرانی مقدم افزود: مقام معظم رهبری درباره شهید فرمودند، شهید تهرانی مقدم بدون اینکه در دانشگاه درس خوانده باشد یک مدیر طبیعی بود که با یک مدیریت صحیح توانست صدها دکتر، مهندس و پروفسور را جمع کند و کشور را به جایی برساند که جز ۶ کشور برتر موشکی دنیا باشیم. در این دیدار رهبر انقلاب به دید بلند حاج حسن هم اشاره کردند و فرمودند، گاهی من ایشان را کنترل می کردم و می گفتم الان زمینه اجرای این پروژه نیست. حاج حسن هم تابع محض ولایت بود و در پیشبرد پروژه ها هیچ وقت نگفت ما یکسال روی این پروژه کار، هزینه و امکانات استفاده کردیم بلکه فورا کار را متوقف می کرد و به سراغ کار دیگری می رفت.

تهرانی مقدم تصریح کرد: دید بلند شهید حسن تهرانی مقدم به خاطر تقوا، ولایت مداری و اخلاص ایشان در کارها بود، من أخلص العباده لله أربعین صباحا ظهرت ینابیع الحکمه من قلبه على لسانه. این حدیث از معصوم است که هر کسی ۴۰ صباح اخلاص داشته باشد خداوند راه هایی را برایش باز می کند و منابع حکمت را از قلبش بر زبانش جاری می کند و حاج حسن اینگونه بود که هم دور را می دید وهم برنامه های بلند مدت برای انقلاب، کشور و سیستم دفاعی ما داشت، هدف او این بود و همیشه میگفت باید مشت ولایت را پولادین و قدرتمند کنیم تا نائب امام زمان زمینه ظهور آقا را فراهم کند ما باید به روز ظهور برسیم و در محضر امام زمان(عج) انجام وظیفه کنیم. دید بلند و دوردست او در واقع به خاطر آن بود که به دنبال تمدن و حکومت جهانی اسلام بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به مقایسه افکار عمومی در بحث توان موشکی و توان خودرو سازی گفت: به نظر من وضعیت فعلی و مشکلات معیشتی جامعه این دید را به وجو آورده است که چرا ما در طراحی موشک و ساخت آن در این جایگاه  بالا و در بحث خودرو سازی بسیار ضعیف هستیم. این افکار بدین جهت شکل گرفته است که ما در زمان جنگ، مشکلات تحریم، بودجه و... را داشتیم و کسی در دنیا به ما تجهیزات نمی داد اما با نگاه به ظرفیت و توان داخلی توانستیم به این جایگاه فعلی برسیم. با همین نگاه و استفاده از نخبگان ایرانی توانستیم کشور را به نقطه ای برسانیم که ماهواره های خودمان مثل امید، سیمرغ و نور را داشته و درفوق جو حضور داشته باشیم.

تهرانی مقدم در پایان اظهارات خود گفت: طبق آماری که مسئولین اعلام می‌کنند عمده تلفات جاده‌ای به علت نقص فنی و کیفیت پایین خودرو داخلی بوده است این باز برمیگردد به مدیریت غلط، اگر از تفکر جهادی، انقلابی و بسیجی پیروی کنیم و یک مدیر ولایی داشته باشیم مشکلات مملکت حل می شود و وضع اقتصادی ما متحول می شود.
کد خبر: ۱۷۴۷
۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha