۳۵۸۱۰۹۹
به گزارش خبرگزاری تهران پرس ، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی آماده می‌کند از ساعت ۲۰:۳۰ امروز پنجشنبه در ورزشگاه فرهاتوویچ شهر سارایوو به مصاف تیم ملی فوتبال بوسنی خواهد رفت.

ملی پوشان کشورمان که در دو ماه اخیر تنها یک دیدار تدارکاتی برابر ازبکستان برگزار کردند و در این بازی هم به پیروزی رسیدند، این بار برابر یک تیم اروپایی محک جدی تری خواهند خورد و عیار دراگان اسکوچیچ هم بیشتر از قبل مشخص می‌شود.

این دو تیم پیش از این نیز دیدارهای رسمی و تدارکاتی برابر هم برگزار کرده بودند که در دو دیدار گذشته بوسنی برابر ایران به برتری رسیده است. مهمترین بازی ایران و بوسنی به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل برمی گردد که طی آن تیم اروپایی ۳ بر یک ایران را شکست داد.

حالا پس از چند سال این دو تیم در دیداری تدارکاتی و با شرایطی متفاوت به مصاف هم می‌روند تا خود را برای حضور در ادامه رقابتهای انتخابی جام جهانی قطر آماده کنند.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی به مصاف بوسنی می‌رود که تعدادی از بازیکنان اصلی خود که در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند را بنا بر دلایلی در اختیار ندارد. مهمترین غایبان این دیدار مهدی طارمی و سردار آزمون هستند که در دیدارهای چند سال اخیر تیم ملی زوج خط حمله را تشکیل می‌دادند.

دراگان اسکوچیچ که هنوز با تیم ملی ایران محک جدی نخورده و عیار فنی اش مشخص نشده برای دیدار با بوسنی به بازیکنان داخلی و چند لژیونر تکیه کرده و در حالی که فقط یک هفته از رقابت‌های لیگ بیستم سپری شده است اما با توجه به شناخت قبلی نفرات زیر را برای این بازی دعوت کرده است:

محمدرشید مظاهری، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، میلاد محمدی- عارف غلامی- صادق محرمی - محمد حسین کنعانی زادگان - شجاع خلیل زاده- مهدی شیری - مرتضی پورعلی گنجی - سید مجید حسینی، احسان حاج صفی- سعید عزت اللهی- علی قلی زاده - علی کریمی، اکبر ایمانی - وحید امیری - احمد نورالهی- امید نورافکن - سیامک نعمتی، کریم انصاری فرد - مهدی قایدی - کاوه رضایی.

البته این فهرست حرف و حدیث‌هایی را هم به دنبال داشت که مهمترین آنها دعوت نکردن از وریا غفوری کاپیتان تیم فوتبال استقلال است که برخی اعتقاد دارند می‌توانست در این دیدار حضور داشته باشد.

به دلیل متفاوت بودن نفراتی که این بار به تیم ملی دعوت شده‌اند نمی‌توان به طور دقیق ترکیب احتمالی را هم پیش بینی کرد اما به نظر می‌رسد از بین دروازه بان های دعوت شده شرایط امیر عابدزاده از دو گلر دیگر بهتر باشد. هر چند نیازمند در دیدارهای اخیر شانس بیشتری برای بازی کردن پیدا کرده است. مظاهری هم که به استقلال پیوسته مدتهاست درون چارچوب قرار نگرفته است.

در خط دفاعی اما دست اسکوچیچ باز است. به نظر می‌رسد پورعلی گنجی و شجاع خلیل زاده شانس بیشتری برای بازی در قلب خط دفاعی داشته باشند. هر چند حسینی و کنعانی زادگان هم کم شانس نیستند. صادق محرمی می‌تواند گزینه بازی در جناح راست خط دفاعی باشد و میلاد محمدی در جناح چپ بازی کند.

احسان حاجی صفی، علی قلی زاده، وحید امیری و امیدنورافکن گزینه‌های اصلی بازی در خط میانی هستند. هر چند علی کریمی هم گزینه مناسبی برای سپردن میانه میدان است. در خط میانی البته بازیکنان دیگری هم شانس بازی دارند که به نظر می‌رسد جزو گزینه‌های تعویض باشند.

در خط حمله کریم انصاری‌فرد و کاوه رضایی شانس اول برای بازی هستند. هر چند قایدی هم در شرایط خوبی به سر می‌برد اما به نظر می‌رسد نوع بازی مدافعان بوسنی اسکوچیچ را مجاب کند که از مهاجمان فیزیکی تری بازی کند.

این دیدار می‌تواند یک محک جدی برای تیم ملی ایران باشد که به دلیل شرایط موجود فرصت زیادی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی ندارد و در ادامه رقابتهای مقدماتی جام جهانی هم البته کار سختی دارد چرا که شکست برابر عراق و بحرین کار این تیم برای صعود از گروه خود را سخت کرده است.
کد خبر: ۱۷۴۹
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha