۱۳۹۷۰۵۱۹۰۰۰۱۲۸_Test_PhotoN
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر درباره کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت،‌اظهار داشت: این اقدام تصمیمی کاملاً غلط و اشتباه است و با توجه به اینکه سفرها کاهش پیدا نکرده است، کمیسیون تخصصی عمران و حمل و نقل شورا به شدت مخالف کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی در پایتخت است.

وی با اشاره به اینکه اگر تصمیم گیرندگان کمی با مسایل حمل و نقل آشنایی داشتند این تصمیم را نمی‌گرفتند، گفت: جهت مقابله با کرونا در بخش حمل و نقل علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی دو راهکار اساسی وجود دارد؛ اول اینکه باید ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش داد تا فاصله اجتماعی رعایت شود و در غیر اینصورت باید تقاضای سفر را کاهش داد و بعد از آن ساعات سرویس دهی حمل و نقل عمومی را محدود کرد. یعنی تا زمانی که سفر وجود دارد و مردم بر سر کار حاضر می‌شوند، باید ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی متناسب با تعداد و ساعت سفر باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد:‌ نمی‌توان به مردم اعلام کرد که بر سر کار حاضر شوند و برای برگشت آنها به منزل تمهیدات لازم در نظر گرفته نشود و نسبت به سرگردانی مردم در کف خیابان هم بی‌تفاوت بود. بسیاری از شهروندان خودروی شخصی ندارند و یا برخی کارمندان و کارگران شیفت شب دارند، بنابر این تصمیم انجام شده کاملا غیرکارشناسی است.

به گزارش فارس، علیخانی بیان داشت: وقتی این خبر را شنیدم از مسؤولان شهرداری علت را جویا شدم، آنها اعلام کردند این تصمیم در شورای معاونین شهرداری گرفته شده و پس از آن به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده شده است و ستاد نیز کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی را تصویب کرده است.

وی گفت: شورای شهر تهران دقیقا کجای این گونه تصمیم گیری هاست، شورای شهر کمیسیون تخصصی حمل و نقل دارد، کمیسیون سلامت و محیط زیست دارد،‌ حال این سوال مطرح است که چرا بدون مشورت این کمیسیون ها، شهرداری چنین پیشنهادی را به ستاد مقابله با کرونا داده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر خاطرنشان کرد: نامه‌ای را برای آقای حناچی تهیه و گلایه‌مندی‌ و مخالفت‌ این کمیسیون ها را به ایشان اعلام خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر مشکل پیش‌ آمده اصلاح شود.

وی بیان داشت: شب گذشته بسیاری از مسافران این ناوگان کف خیابان‌ها سرگردان مانده بودند اکثر مسافران جزو اقشار ضعیف هستند که توانایی پرداخت هزینه‌های بیشتر را ندارند و اگر هم داشته باشند تاکسیرانی توان این را ندارد تا همه مسافران حمل و نقل عمومی را جابجا کند.

علیخانی بیان داشت :‌ بنابر این جهت مقابله کرونا ابتدا باید سفرها را کاهش داد و سپس حمل و نقل عمومی را محدود کرد در حالی که اکنون کاملا برعکس عمل شده است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۷۳۰
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha