۱۵۷۶۶۴۳۹۲
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، شیوع ویروس کرونا در کشور و کلانشهر تهران وسعت گرفته و در این شرایط سخت و حساس ستاد ملی کرونا فعالیت ناوگان مترو تهران را از شب گذشته کاهش داد.

شب گذشته خطوط مترو شهر تهران تا ساعت ۲۰ و ۳۰ و مترو تهران به کرج تا ساعت ۲۰ مسافرگیری داشت که این کاهش فعالیت موجب هجوم مسافران در واگن های مترو شد.

طبق مشاهده خبرنگار ایرنا؛ حوالی ساعت ۲۰ شب گذشته هجوم مسافران در خطوط ۳ و ۴ بسیار وحشتناک بود و شنیده ها حکایت داشت که در خط مترو تهران به کرج و چند ایستگاه از مترو تهران ازدحام بحدی زیاد بود که موجب ازدحام و شلوغی زیادی در ایستگاه ها ایجاد شده بود.

عزمی کارشناسی‌شده برای کاهش و پایان بیماری کرونا وجود ندارد

تعدادی از مسافران که در ایستگاه مترو تئاتر شهر منتظر رسیدن قطار بودند اذعان داشتند که ظاهرا عزمی کارشناسی شده برای کاهش شیوع کرونا وجود ندارد.

سعید که خود را مسافر همیشگی مترو معرفی کرد، گفت: در این ۲ سال اخیر فقط در چند مورد این همه جمعیت در انتظار سوار شدن در مترو دیده‌ام.

وی افزود: ۲ قطار از سمت میدان فردوسی به تئاتر شهر می آید که بدلیل تکمیل بودن واگن ها نمی توانم سوار مترو شوم.

این مسافر مترو ادامه داد: تصمیم بسیار غیرکارشناسی گرفته شده و باید هرچه زودتر ساعت فعالیت مترو را به قبل برگرداند.

مترو تهران: طرح خوبی است

اما مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه درباره کاهش ساعت کار مترو به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح خوب است و اگر تنها انتقاد کنیم و کمک به اجرای مصوبات نکنیم، هیچ وقت نمی‌توانیم از پس بیماری کرونا برآییم.

فرنوش نوبخت افزود: ما تابع سیاست‌های کلی ستاد مقابله با کرونا هستیم و قبل از اینکه منطقی بودن یا نبودن یک طرح را ارزیابی کنیم، برای به اجرای درآمدن آن باید همکاری داشته باشیم، چرا که ستاد مقابله با کرونا مصالحی را در نظر می‌گیرد که در راستای حفظ جان شهروندان است.

وی تاکید کرد: همه باید کمک کنیم و پشتیبان و مجری دستورات ستاد کرونا باشیم.

به گفته نوبخت؛ از روز گذشته مشغول رصد شرایط در مترو هستیم و نظارت و مانیتور آمار و تراکم را انجام و گزارش و نظرات خود را به ستاد کرونا منعکس خواهیم کرد تا از این نظرات استفاده کنند.

نظر وزارت بهداشت تعطیلی مترو است

به گزارش ایرنا شب گذشته تعدادی از افرادی که قصد رفتن به منزل در کرج و شهرهای اطراف را داشتند با مشکلاتی روبه رو شدند و بعضی افراد مدعی شدند که در ترمینال آزادی نرخ کرایه تاکسی از تهران به کرج چند برابر شده بود.

در این باره مدیرعامل مترو تهران می گوید: نظر آقای حریرچی صراحتا بر این است که مترو باید تعطیل باشد و کرونا تعارف ندارد؛ نمی‌شود مدام انتقاد کنیم که طرح‌ها فایده‌ای ندارد؛ ما در شرکت مترو تابع دستورات و مجری آن هستیم و باید همه را تشویق کنیم به مصوبات پایبند باشند و اگر کار واجب ندارند، در خیابان‌ها حضور پیدا نکنند.

وی تاکید کرد: این کاهش ساعت در راستای کم کردن حضور هموطنان در سطح شهر است و باید بدانند مترو بیشتر از این سرویس نخواهد داد و نسبت به تعطیلی اقدام کنند.

به گفته نوبخت؛ باید رغبت و اشتیاق حضور در سطح بازار کم شود و به رغم اینکه با کم شدن مسافر درآمد ما کمتر می‌شود، در راستای حمایت از دستورات ستاد کرونا اقدام می‌کنیم.

شهرداری: تصمیمی درباره کاهش زمان فعالیت حمل و نقل عمومی نگرفته ایم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز امروز -چهارشنبه- با اعلام اینکه شهرداری تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا می‌کند، گفت: شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعات فعالیت حمل و نقل عمومی را ارائه نکرد البته این اقدام سبب کاهش حداکثر ۲۰۰ هزار مسافر در مترو و اتوبوسرانی می‌شود.

«سیدمناف هاشمی» در این باره اظهار داشت: شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوسرانی) را ارائه نکرد ستاد ملی مقابله با کرونا، به شهرداری کلانشهرها دستور داده تا ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کاهش داده شود. اینکه تصمیم کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کارشناسی شده بوده یا خیر را باید از ستاد ملی مقابله با کرونا پرسید.

وی ضمن اشاره به دستور دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: محدودیت فعالیت حمل و نقل عمومی اعمال شده و تا مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. اگر تصمیمات دیگری هم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره حمل و نقل عمومی اتخاذ کند، شهرداری تهران آن را اجرا می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه موضوع کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بررسی شده است، افزود: بنابر نظر کارشناسان بهتر بود که کاهش ساعت فعالیت این دو وسیله نقلیه عمومی در ساعات اوج ترافیک اتفاق می‌افتاد اما مساله این است که جمعیت به سطح شهر آمده و معابر اصلی و فرعی شهر قفل می‌شد. بنابراین به اجبار ساعات پایانی فعالیت مترو و اتوبوسرانی کاهش داده شد.

به گزارش ایرنا؛ شب گذشته فعالیت مترو تهران تا ساعت ۲۰ و ۳۰ بود و به همین منظور شاهد ازدحام مسافران در مترو بودیم.

همچنین در داخل اتوبوس های درون شهری هم شاهد ازدحام و شلوغی بودیم که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که این تصمیم از سوی ستاد ملی کرونا بوده و شهرداری هیچ دخالتی در این تصمیم نداشته است.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۷۱۸
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha