۱۵۷۷۱۲۹۷۶
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از شهرداری منطقه ۱۱، «نصراله آبادیان» با بیان این که ورودی شرقی خط هفت ایستگاه بریانک تا پایان آذر ماه افتتاح خواهد شد؛ گفت: برای نخستین بار و با هدف تکیه به توانمندی های متخصصان داخلی، تجهیزات ۸ پله برقی در ورودی شرقی ایستگاه بریانک توسط کارخانه بهران که در شهر پرند فعالیت می‌کند ساخته شده‌است.

وی گفت: هم اکنون عملیات نصب آن از سوی شرکت بهره برداری متروی تهران در محل ایستگاه بریانک در حال انجام است.

آبادیان افزود: پیش از این ورودی غربی ایستگاه بریانک افتتاح شده و تجهیزات ۸ پله برقی موجود در ایستگاه از آلمان خریداری شده‌بود.

شهردار منطقه ادامه داد: برای نخستین بار تجهیزات ۱۰۰درصد ایرانی در ایستگاه بریانک واقع در محدوده منطقه ۱۱ در حال نصب است که امیدواریم این روند با تکیه بر تولیدات با کیفیت ایرانی در سایر ایستگاه‌ها ادامه یابد.

منطقه ۱۱ شهرداری تهران از شمال به میدان انقلاب و خیابان آزادی، از شرق به خیابان‌های وحدت اسلامی و حافظ، از جنوب به میدان راه‌آهن و خیابان شوش و از غرب به خیابان‌های شهید نواب صفوی و شهید ابراهیمی (عباسی) و میدان حق‌شناس محدود می‌شود.

شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پس از تعیین صلاحیت چند شرکت داخلی برای تهیه و تولید پله برقی، قرار داد ساخت ۱۴۷ دستگاه پله‌برقی با یکی از شرکت های داخلی به امضا رسید و امروز ۱۰ دستگاه تولیدی این شرکت آماده نصب و راه اندازی در خط ۷ مترو شده‌است.

به این ترتیب برای نخستین بار در شبکه مترو تهران، ۸ دستگاه پله‌برقی ساخت داخل، در ورودی شرقی ایستگاه کمیل در حال نصب و راه اندازی است و با افتتاح این ورودی مستقل، آماده استفاده شهروندان خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده‌بود: ۲ پله‌برقی دیگر نیز قرار است در ایستگاه صنعت مورد بهره‌برداری قرار گیرد و همچنین قرار شده از این پس در تمام ایستگاه‌های راه اندازی شده در خط ۷ مترو، از پله برقی تولید داخل که به اذعان کارشناسان امر با بهترین برندهای خارجی به لحاظ کیفیت هم تراز است، استفاده شود.

گفتنی است به طور متوسط خرید هر دستگاه پله‌برقی نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار ارز بری دارد که با تکمیل فرآیند تولید داخل و در همین فاز ابتدایی، برای ساخت ۱۴۷ دستگاه پله‌برقی، مبلغی در حدود ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام می پذیرد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۷۱۹
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha