۱۵۷۱۴۰۷۷۶
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، بر اساس اعلام پلیس تهران بزرگ، سرهنگ  "جلیل موقوفه ای " روز سه شنبه گفت: تیم عملیات کلانتری با اقدامات پلیسی موفق به دستگیری سرکرده شبکه پخش موادمخدر در غرب تهران شدند که در این عملیات ۲ خودرو تیبا و پژو ۲۰۷ و یک موتورسیکلت که اقدام به توزیع مواد مخدر می کردند، شناسایی شدند.

 

وی افزود: در این عملیات دستور ایست برای سرنشینان ۲ خودرو و راننده موتورسیکلت صادر شد که متهمان قصد فرار داشتند، در ادامه ماموران اقدام به تیراندازی به لاستیک خودرو پژو ۲۰۷ کرده و پس از توقیف آن، راننده های خودرو تیبا و موتورسیکلت نیز دستگیر شدند و در بررسی از خودروها موادمخدر شیشه و هروئین کشف شد.

 

موقوفه ای عنوان کرد: با توجه به اینکه احتمال می رفت متهمان داخل خودرو موادمخدر دیگری را جاساز کرده باشند، خودروها به کلانتری منتقل و در ادامه سگ های مواد یاب ناجا خودروها را بررسی کردند.

 

این مقام پلیسی اظهار داشت: با دستگیری این ۳ متهم، شبکه توزیع موادمخدر غرب تهران متلاشی شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

 

موقوفه ای در خصوص بررسی و گشت های نامحسوس در پایانه غرب تهران گفت: با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا و پلیس مبارزه موادمخدر تهران انبارهای ترمینال غرب تهران مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی افزود: برای بررسی های بیشتر از سگ های مواد یاب استفاده می کنیم و بسته و محموله هایی که از طریق اتوبوسرانی منتقل می شوند مورد بررسی و کنترل قرار می گیرد.

 

سرپرست پلیس پیشگیری پایتخت گفت: این بررسی ها و کنترل ها به صورت نامحسوس و در روزهای مختلفی صورت می گیرد.

 

دستگیری جاعل اسناد ومدارک در پایتخت

 

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری و انهدام باند سرقت و کلاهبرداری خبر داد و گفت: ۴ فقره پرونده سرقت کشف شد.

 

سرهنگ  "قاسم دستخال " روز سه شنبه در تشریح خبر گفت: پانزدهم شهریور ماه یکی از شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و حضور ۲ نفر سارق مامور نما با لباس و تجهیزات پلیسی را در منزل خود گزارش می دهد که با حضور ماموران گشت کلانتری ۱۲۴ قلهک ۲ نفر سارق بنام های رضا و حسن دستگیر می شوند و پرونده ای با موضوع سرقت بعنف تشکیل و جهت رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی واصل می شود.

 

وی گفت: سارقان که دو نفر بوده اند خود را از عوامل شرکت های حفاظتی و مراقبتی معرفی و اظهار می دارند که با هماهنگی شخصی به نام  "سیامک " در آن محل حضور داشته و زمانی که شاکی به داخل منزل وارد شده در حال سرقت بوده اند که خود را از ماموران معرفی و اقدام به دستبند زدن شاکی می کنند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات متوجه می شوند  "سیامک " دارای سوابق متعدد کیفری می باشد که با اخذ دستور قضائی و با اقدام به موقع پلیسی بیستم شهریور ماه او نیز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می شود.

 

سیامک در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتباط با متهمان را داشت که با انجام مواجهه حضوری و ارائه مستندات به ارتباط با آنها معترف و اظهار داشت: با همدستی یکی از دوستانم بنام امیر اقدام به تنظیم سند مجعول در خصوص ملک شاکی کرده ایم و از این طریق قصد فروش ملک را داشتیم که با حضور شاکی نقشه مان برملا شد.

 

سرهنگ دستخال ادامه داد: پس از اعتراف  "سیامک " کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه  "امیر "را در محدوده خیابان مطهری شناسایی و او را دستگیر می نمایند که در تحقیقات اولیه با اظهارات ضد و نقیض خود سعی در به انحراف کشیدن پرونده را داشته که پس از مواجه با ادله متقن کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی مشخص شد امیر با تشکیل باند و با استفاده از مدارک هویتی یکی دیگر از همدستانش به نام سعید وکالت کاری به نام سیامک تنظیم کرده و با اسناد ساختگی تنظیم شده با هماهنگی شرکت های حفاظتی و مراقبتی که دارای تجهیزات پلیسی اعم از دستبند، بوده اند خانه هایی را که از قبل شناسایی شده بود تصرف، و با اقدامات بعدی قصد فروش آنها را داشته اند.

 

دستخال بیان داشت: اعترافات امیر طی شرحی به نظر مقام محترم قضائی رسید و با اخذ دستور قضایی سعید نیز بیست و هشتم مهر ماه در محدوده خیابان مرزداران دستگیر و به بزه انتسابی معترف شد و با انجام تحقیقات تکمیلی تعداد ۳ نفر دیگر از شکات که با همین شیوه و شگرد مورد سرقت واقع شده بودند متهمین را شناسایی و با تکمیل پرونده نامبردگان با قرار صادره از سوی بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳ تهران به زندان معرفی شدند.

 

کشف ۶۰ هزار عدد ماسک احتکار شده در جنوب غرب تهران

 

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از کشف بیش از ۶۰ هزار عدد ماسک احتکاری از یک انبار در جنوب غرب تهران خبر داد و گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

 

سردار "علی ذوالقدری" درباره جزئیات این خبر گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و موج سوم این بیماری و نیاز بیش از پیش مردم به اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده، شناسایی محتکران این اقلام در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزگ قرار دارد.

 

وی افزود: در این راستا روز گذشته نوزدهم آبان ماه ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی انباری را در خصوص احتکار ماسک های بهداشتی در یکی از محلات تهرانسر در جنوب غرب تهران شناسایی کردند.

 

ذوالقدری ادامه داد: ماموران با اخذ مجوز قضائی و در بازرسی از این انبار بیش از۶۰ هزار ماسک سه لایه را کشف کردند.

 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان کرد: پس از تکمیل پرونده متهم به همراه اقلام بهداشتی کشف شده تحویل مراجع قضائی شد.

 

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی ماسک های کشف شده را حدود یک میلیارد ریال برآورد کرده اند، از مردم خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه اقلام بهداشتی احتکار شده، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند.

 

کشف ۵۶۶کیلوگرم انواع مواد مخدر

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب گفت: در اجرای طرح های امنیتی محله محور و دستگیری خرده فروشان موادمخدر با هدف پیشگیری از اعتیاد و پاکسازی مناطق آلوده شهر تهران و کاهش جرائم در پایتخت ۳۰ قاچاقچی، یکهزار و ۹۱۷ خرده فروش و ۲هزار و ۳۸۲ معتاد متجاهر دستگیر و ۵۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

 

سرهنگ "عبدالوهاب حسوند" گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح امنیت محله محور با هدف پیشگیری پیشگیری از اعتیاد و پاکسازی مناطق آلوده شهر تهران و کاهش جرائم پس از برگزاری جلسه توجیهی برای کارکنان و شناسایی مناطق جرم خیز و آلوده با اقتدار کامل در چندین مرحله در سطح پایتخت اجرا شد.

 

وی افزود:تیم های عملیاتی پایگاه های پلیس مبارزه با مواد مخدر و ماموران پر تلاش یگان امداد و کلانتری های تابعه تهران بزرگ در اجرای ۲۸۲ مرحله طرح، موفق به دستگیری تعداد ۳۰ قاچاقچی مواد مخدر، یکهزار و ۹۱۷ نفر خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر شدند و ۲ هزار و ۳۸۲معتاد متجاهر نیز از سطح شهر تهران جمع آوری شد.

 

حسنوند با بیان اینکه طی ۲۰روز گذشته تاکنون از قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان مواد افیونی ۵۶۶ کیلو گرم انواع مواد افیونی کشف شده است تاکید کرد: در این رابطه ۱۵۲ خودرو و ۵۶ موتورسیکلت نیز توقیف شده است.

 

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با بیان اینکه در بررسی های پلیسی حکایت از آن دارد که افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند تصریح کرد: در ۲۰ روز گذشته با تلاش پایگاه های پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، ماموران یگان امداد و کلانتری های تابعه تهران بزرگ دو هزار و ۳۸۲معتاد متجاهر نیز از سطح معابر و محلات شهر تهران و پاتوق های استعمال مواد مخدر جمع آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند.

 

دستگیری سارقان خودرو و موتورسیکلت محله شهدا

 

رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا از دستگیری دو سارق لوازم خودرو به همراه کشف خودرو و موتورسیکلت سرقتی خبر داد و گفت: این سارقان سابقه دار بودند.

 

سرهنگ "رضا حیدری" اظهار داشت: دوشنبه ۱۹ آبان ماه حوالی ساعت یک ظهر عوامل گشت کلانتری ۱۱۰ شهدا جهت پیشگیری از سرقت در خیابان جعفری یک خودرو پراید مسروقه کشف می‌کنند که در همین حین ماموران به موتورسواری که در حال پرسه زنی بوده مشکوک می‌شوند و موتورسیکلت را متوقف می‌کنند.

 

وی افزود: ماموران گشت از راکب موتورسیکلت درخواست مدارک می‌کنند که وی به ماموران اعلام کرد که مدارک به همراه ندارد و ماموران بعد از استعلام متوجه می شوند موتورسیکلت مذکور سرقتی است.

 

حیدری تصریح کرد: پس از این جریان، ماموران به سر صحنه پراید سرقتی باز می‌کردند و متوجه می شوند که خودرو پراید هنوز داغ است و با بررسی دوربین های مداربسته مشخص شد که یک نفر از دو نفری که سوار بر موتورسیکلت بودند، خودرو مسروقه را پس از سرقت لوازمش به خیابان جعفری آورده و رها کردند.

 

وی افزود: پس از دستگیری متهمان، آن ها توسط واحد گشت به همراه یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی به کلانتری منتقل شدند. این دو سارق ۳۴ ساله هستند و حدود ۳ سال پیش در زندان بزرگ تهران با یکدیگر آشنا می‌شوند و هر دو نفر هم به دلیل سرقن محتویات خودرو روانه زندان شده بودند. که مجدد با هم به سرقت می‌روند و به ۲۱ فقره سرقت خودرو و لوازم خودرو اعتراف کردند.

 

رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا اظهار کرد: پس از شناسایی مالباخته های پرونده، افراد به کلانتری دعوت و هر دو سارق را شناسایی کردند.
کد خبر: ۱۶۹۹
۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha