۱۵۷۶۱۴۶۵۸
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، دکتر محمدرضا میرزاحسینیان در جلسه ستاد کرونا ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی طی یکسال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به موجود بیمارستان دولتی شهید مفتح ورامین افزوده است که این امر در دوران شیوع ویروس کرونا، اثربخشی خود را در درمان بیماران کرونایی به نمایش گذاشته است.

وی افزود: هفته گذشته دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان شهید مفتح ورامین با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه با هزینه‌ای بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال افتتاح گردید تا مهمترین نیاز بیماران کرونایی در دسترسی به اکسیژن برآورده شود.

وی تصریح کرد: دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد ورامین علاوه بر بیماران کرونایی شهرستان، به بیمارانی از شهرستان‌های قرچک، پیشوا، پاکدشت و حتی سمنان نیز خدمات درمانی خود را ارائه می‌دهند و از مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا، ۵۰ درصد ورامینی نیستند.

از زمان رسمی اعلام شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته تاکنون، ۸ هزار و ۲۶۰ بیمار مشکوک از شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، ری و سایر شهرستان‌های استان تهران به بیمارستان‌های شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد ورامین مراجعه و خدمات درمانی را دریافت کردند.

وی افزود: از مجموع این تعداد بیمار، ۴ هزار و ۲۸۴ نفر مربوط به بیمارستان شهید مفتح و ۳ هزار و ۹۷۶ نفر مربوط به بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد می‌باشند.

وی گفت: بر اساس آمار مستند موجود در بیمارستان شهید مفتح، از دوم اسفندماه سال گذشته تا پنجم آبان‌ امسال، ۴ هزار و ۲۸۴ نفر با علائم کرونا به بیمارستان شهید مفتح ورامین مراجعه کردند که از این تعداد، هزار و ۴۳۸ نفر در بخش‌های کرونا بستری و ۴۱ نفر به سایر بیمارستان‌ها اعزام شدند.

میرزاحسینیان تصریح کرد: از تعداد مراجعه کننده مشکوک به بیمارستان شهید مفتح و بر اساس نتایج آزمایش کشت و پی سی آر، ۹۶۸ نفر به صورت قطعی به بیماری کرونا مبتلا شده بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ورامین در خصوص بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: از مجموع ۳ هزا رو ۹۷۶ بیمار مشکوک مراجعه کرده به بخش تریاژ بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، ۲ هزار و ۲۵۳ نفر به صورت سرپایی پس از دریافت خدمات درمانی، به منظور قرنطینه در منزل از اورژانس ترخیص شدند.

وی گفت: از کل مراجعین مشکوک به کرونا، هزار و ۷۲۳ نفر در بخش های کرونا و اورژانس بستری و خدمات تخصصی را دریافت کردند که از این تعداد، ۶۴۲ نفر به طور قطع به کرونا مبتلا بودند.

وی اظهار کرد: هزار و ۵۲۸ بیمار مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا پس از طی کردن دوره بیماری، از بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد ترخیص شدند و ۳۱ بیمار نیز به سایر بیمارستان‌ها اعزام گردیدند.

میرزاحسینیان گفت: طی این مدت، در بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، ۲ هزار و ۲۳۳ تست کرونا از مراجعین دریافت شده که ۹۹۳ مورد مثبت، هزار و ۸۲ مورد منفی و ۲۹ نفر منتظر جواب است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین تصریح کرد: از مجموع بیماران مراجعه کرده به دو بیمارستان ورامین، ۳.۷۰۴ درصد فوت کرده‌اند که از این میزان، ۶۲ درصد فوتی‌ها مربوط به شهرستان ورامین است و مابقی افراد فوت شده برای سایر شهرستان‌ها می‌باشند که این میزان فوت شده، ۲.۳ کل مراجعین را شامل می‌شود.

وی گفت: طی این مدت، بازرسان شبکه بهداشت بیش از ۹ هزار بازرسی از مناطق مختلف شهرستان انجام دادند که طی آن ۱۲۴ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که از دیروز تا امروز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

دکترسیماسادات لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۶۶
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha