۱۵۷۷۰۷۸۱۹
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، «رضا میرزا کریمی» با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر فعالیت صنوف شهرستان دماوند از ابتدای سال جاری، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و ابلاغ بخش‌نامه‌های متعدد مبنی بر اعمال محدودیت بر فعالیت و همچنین تعطیلی مطلق برخی صنوف پرخطر، در اسرع وقت اقدامات لازم در سطح شهرستان اجرایی شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، مصوبات ستاد ملی و شهرستانی مبارزه با ویروس کرونا به صورت دقیق اجرا و گشت و بازرسی اکیپ‌های این نهاد به منظور نظارت بر اجرای طرح در دو نوبت صبح و عصر برقرار بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخطی از مصوبات ستاد بدون هیچ‌گونه اغماض و چشم پوشی برخورد لازم صورت گرفته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و همچنین شرایط ناشی از ویروس کرونا و اعمال محدودیت بر فعالیت و تعطیلی مطلق برخی صنوف موجب متضرر شدن متصدیان و عدم تداوم فعالیت اقتصادی آنان شد.

به گزارش ایرنا، میرزا کریمی بیان کرد: حقوق کارگران، بیمه، مالیات، استیجاری بودن واحدها نیز بر مشکلات این ‌واحدها در شرایط کنونی افزوده‌است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند با بیان اینکه ۱۵۰۰ واحد در ۱۰ رسته صنفی بر اثر شیوع ویروس کرونا متضرر شدند، خاطر نشان کرد: آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، برخی رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی به صورت مطلق از جمله صنوف متضرر از ویروس کرونا هستند.

وی اضافه کرد: پوشاک، عکاسان، خدمات کامپیوتری، کافی نت، لوازم خانگی، مکانیک و لوازم یدکی، باشگاه‌های بدنسازی و استخر نیز از دیگر صنوفی است که بر اثر شیوع این ویروس متضرر شدند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان ۵ هزار واحد صنفی در قالب ۱۵ اتحادیه فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۶۱
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha