۱۵۷۱۷۹۴۰۱
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، جمعی از دستفروشان تهرانی امروز دوشنبه مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند، آنان بیکار شدن در پی شیوع ویروس کرونا را مهمترین مشکل خود در شرایط کنونی اقتصاد دانستند.

یکی از دستفروشان گفت: تعدادی از نمایندگان دستفروشان مترو و دستفروشان در سطح شهر به دلیل اینکه شهرداری تهران از فعالیت آنان جلوگیری می کند، مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

این فرد که نخواست نام او ذکر شود، گفت: در اوایل شیوع کرونا و تعطیلات نوروز، شهرداری برای جبران بخشی از خسارت دستفروشان با همکاری بنیاد مستضعفان کارت های هدیه به همکاران ما داد و بخشی از ضرر آنان را جبران کرد.

این دستفروش گفت: اما در ماه‌های گذشته هیچ حمایتی از ما نشده است و از ادامه فعالیتمان نیز جلوگیری می شود.

او گفت: زندگی ما هم مانند بقیه مردم خرج دارد اما کسی به فکر مشکلات ما نیست.

این فرد دستفروش گفت: الان برخی از دستفروشان برای گذران زندگی، خرید دارو، مواد غذایی، اجاره خانه و ... دچار مشکل هستند و تقاضا دارند در مترو و مقابل مراکزی که پیش از این بودند، ادامه فعالیت دهند.

برای رفع مشکلات دستفروشان تلاش می کنیم

زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این موضوع در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت شهری برای رفع مشکل دستفروشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

وی گفت: در حال حاضر برای استقرار دستفروشان و ادامه فعالیت آنان و کمک به این قشر، در مناطق ۱۵ و ۱۷ شهرداری تهران بازارچه های روباز ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، نژادبهرام گفت: ایجاد بازارچه های روباز با مجوز ستاد کرونا راه اندازی شد تا بخشی از مشکلات دستفروشان رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برای اینکه بتوانیم دستفروشان بیشتری از بازارچه های روباز استفاده کنند تلاش می‌کنیم در سایر مناطق نیز این بازارچه ها را راه اندازی کنیم.

وزارت کار به موضوع دستفروشان ورود کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت درباره موضوع دستفروشان وزارت کار باید به طور جدی ورود کند.

وی افزود: در حال حاضر مدیریت شهری سامانه دستفروشان را راه‌اندازی کرده است و وزارت کار می تواند حداقل به دست فروشانی که در این سامانه هویت آنان مشخص شده است، کمک کند.

همکاری بنیاد مستضعفان در کمک به دستفروشان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: در اوایل شیوع ویروس کرونا با حمایت بنیاد مستضعفان توانستیم کارت هدیه های ۵۰۰ هزار تومانی به دستفروشان بدهیم.

وی با بیان اینکه پرداخت این کمک ها بخشی از مشکلات دستفروشان را رفع کرد، اظهار داشت: در حال حاضر نیز در تلاش هستیم تا بتوانیم از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای دستفروشان کمک‌هایی را تهیه کنیم.

نژادبهرام خاطرنشان کرد: در حال حاضر به خاطر شیوع ویروس کرونا ادامه فعالیت دستفروشان در مترو و در سایر اماکن ممنوع است.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۵۸
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha