۱۵۶۷۶۵۵۲۵
به گزارش خبرگزاری تهران پرس به نقل از اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، در طول یک دوره ۱۰ ساله حدود ۸ هزار نفر در کشور بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن حاصل احتراق وسایل گرمایشی جان خود را از دست داده‌اند و نتایج بررسی علل بروز چنین حوادثی نشان می‌دهد، اگر این افراد مواردی همچون استفاده از وسایل گرمایشی ایمن و استاندارد، نصب و راه‌اندازی سیستم‌های گرمایشی توسط افراد متخصص، نصب اصولی دودکش‌ها، تعمیر و نگهداری به موقع و تهویه درست اتاق را رعایت می‌کردند، این قاتل خاموش نمی‌توانست جان این تعداد از هموطنان را بگیرد.

با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال و در خانه ماندن دانش‌آموزان تهرانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با مشارکت کارشناسان سازمان آتش‌نشانی، شرکت گاز و اورژانس و با همکاری آموزش و پرورش شهر تهران، مجموعه دوره‌های آموزشی آنلاین پیشگیری از آسیب‌های ناشی از مسمویت با گاز مونواکسیدکربن را برای شهرداران مدارس دخترانه و پسرانه تهران و معاونین ایمنی و بحران آنها برگزار می‌کند.

نخستین جلسه این دوره آموزشی با حضور مربیان شرکت گاز تهران با عنوان "ایمنی در گاز" شامل تاسیسات، مشترکین، منازل و... روز یکشنبه( ۱۸ آبان) برای شهرداران مدارس دخترانه و پسرانه برگزار شد.

براساس این گزارش، میزبانی دومین جلسه دوره آموزش آنلاین راه‌های پیشگیری از مخاطرات گاز مونواکسیدکربن را سازمان آتش‌نشانی تهران با عنوان "راه‌های ایمنی استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز اعم از دودکش، نصب و راه‌اندازی وسایل گرمایشی، شوفاژخانه، سرویس مناسب وسایل گازسوز" را برعهده خواهد داشت که روز دوشنبه (۱۹ آبان) از ساعت ۱۶ تا ۱۷ برای شهرداران مدارس دخترانه و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ برای شهرداران مدارس پسرانه برگزار می‌شود.

سومین کارگاه هم توسط اورژانس تهران با عنوان "اقدامات کمک‌های اولیه در مسمویت ناشی از مونواکسیدکربن" روز سه‌شنبه( ۲۰ آبان) از ساعت ۱۶ تا ۱۷ برای شهرداران مدارس دخترانه و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ برای شهرداران مدارس پسرانه برگزار خواهد شد.

دانش‌آموزان متقاضی شرکت در این دوره‌های آموزشی می‌توانند با مراجعه به نشانی nojavanestan.ir ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۶۴
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha