۱۵۷۷۰۴۵۳۸
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، با اعلام وضعیت قرمز و بحرانی استان تهران در برخی از شهرستان‌های استان از جمله ورامین و دماوند، محدودیت‌های متعددی در حوزه فعالیت اصناف اعمال و تردد خودروهای غیربومی به مراکز استان‌های پرخطر از جمله استان تهران ممنوع گردید.

از روز چهارشنبه فعالیت اصناف غیرضروری شامل گروه‌های دو، سه و چهار در ورامین محدود و ادامه فعالیت این اصناف تا اطلاع ثانونی تعطیل شد.

با وجود افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری در مناطق مختلف کشور و لزوم مقابله با هر گونه اجتماع غیرضروری، بازارهای روز در شهرستان قرچک همچنان به فعالیت خود ادامه داده و کسی از ادامه کار این بازارها ممانعت به عمل نمی‌آورد.

بازار روز بزرگ منطقه پوئینک قرچک روز پنجشنبه در حالی برپا شد که اغلب فروشندگان و خریداران پروتکل‌های بهداشی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکرده و مردم همچون شرایط عادی، مایحتاج خود را از فروشندگان تأمین کردند.

این بازار در حالی در منطقه پوئینک و سایر مناطق قرچک برپا می‌شود که فاصله آن تا شهرستان ورامین که وضعیت آن بحرانی اعلام شده، کمتر از چندصد متر است.

نظارت بر فعالیت بازارهای روز به شهرداری واگذار شده است

رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک گفت: نظارت بر نحوه فعالیت بازارهای روز به شهرداری قرچک واگذار شده و اتاق اصناف مسوولیتی نسبت به این امر ندارد.

«حمیدرضا تاجیک» گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین اتاق اصناف و شهرداری قرچک، نحوه برپایی و نظارت بر بازارهای روز به به شهرداری واگذار شده و در خصوص ممانعت از فعالیت این بازارها در شرایط کرونایی اتاق اصناف مسوولیتی ندارد.

شرایط شیوع ویروس کرونا در قرچک زرد است

«محسن خرمی شریف» شهردار قرچک نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا در شهرستان قرچک زرد اعلام شده از این رو ممنوعیتی برای فعالیت بازارهای روز اعمال نمی‌شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

سخنگوی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به روز ۱۵ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۷۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که دو هزار و ۷۸۹ نفر از آنها بستری شدند ومجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۵۴ هزار و ۹۳۶ نفر رسیده‌است و ۴۰۶ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۶ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

وی اظهار کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۲۴
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha