۱۵۷۶۱۳۵۸۲
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، پوران درخشنده اظهار داشت: به واقع شهروندان تهرانی باید در آنچه که دارند مشارکت کرده و شهرداری هم باید به شکلی جدی فعالیتش را در این زمینه بیشتر کند.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات را نباید به تنهایی از مسوولان انتظار داشت، تصریح کرد: مردم و مسوولان دو بال یک پرنده هستند که باید با هم هماهنگ باشند تا پرواز انجام بگیرد.

این کارگردان خاطر نشان کرد: مسوولان شهر تهران و شهروندان تهرانی هر دو باید به طور هماهنگ حرکت کنند تا زندگی در شهر زیبای تهران معنی پیدا کند.

درخشنده با طرح این سوال که چرا تنها ۵۲ درصد مردم تهران ماسک می‌زنند؟، بیان کرد: توجه جدی‌تر مردم تهران به استفاده از ماسک در شرایط موجود که تهدید و خطر کرونا روز به روز جدی‌تر می‌شود، بسیار مهم است.

درخشنده بیان کرد: شهرداری تهران تلاش‌های فرهنگی خوبی دارد و اکنون از حرکت‌های فرهنگی به نحوی حمایت می‌شود اما مردم نیز باید پای کار بیایند.

این فیلمساز ادامه داد: شهر با شهروندان معنی پیدا می‌کند و باید مایه مباهات باشد؛ بر همین اساس هم مردم و هم مسسولان باید به صورت هماهنگ پای کار باشند.

تهران برای ساکنانش هنوز ناشناخته است

کارگردان فیلم سینمایی «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، می‌گوید: تهران را از هر نظر که آن را نگاه و بررسی کنیم، هنوز برای شهروندانی که در آن زندگی می‌کنند، ناشناخته است.

مردم هنوز نمی‌دانند چگونه می‌توانند از فضاهای فرهنگی تهران استفاده کنند، چگونه جذب این فضاهای فرهنگی بشوند و این یعنی هنوز در معرفی تهران به شهروندان نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

این فیلمساز و کارگردان سینما اضافه کرد: اتفاق‌هایی که این روزها افتاده خوب است و یک سری نامگذاری‌های جدیدی در دستور کار قرار گرفته و مفاخر علمی و فرهنگی هنری در حال معرفی به مردم است.

وی گفت: ما نیاز داریم نمادهایی در این شهر بزرگ که پایتخت کشورمان است، درست کنیم یعنی مفاخرمان در جای‌جای مناطقی که مردم به ویژه به شکل متراکم در آن زندگی می‌کنند، معرفی شوند.

درخشنده افزود: فکر می‌کنم همچنان برای معرفی و شناساندن تهران به مردم جای کار وجود دارد؛ بسیار از فضاها که می‌ببینم این روزها شورای شهر روی آنها کار می‌کند و در تهران معرفی می‌شود، برای مردم ناشناخته است.

وی این را هم مورد تاکید قرار داد که «با توجه به وسعت زیاد شهر تهران و فاصله‌های طولانی کتابخانه‌های شهرمان از یکدیگر ما به کتابخانه‌های عمومی بسیار بیشتر در زمان حاضر در تهران نیاز داریم».

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۲۰
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha