۱۵۷۶۲۲۸۳۶
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، دکتر امیر امینی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های بالای تست کرونا به ویژه تست انتهای حلق PCR، بسیاری از افراد جامعه توان انجام چنین آزمایشاتی را ندارند و این امر شناسایی بیماران و مبتلایان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم دسترسی افراد مختلف جامعه به این خدمت، هماهنگی‌های لازم برای انجام این آزمایش به صورت رایگان در مناطق مختلف شهرستان انجام شده است.

رئیس شبکه بهداشت پیشوا افزود: یکی از مهمترین گام‌های مؤثر در مقابله با بیماری کرونا، شناسایی بیماران و ناقلان این ویروس است که این مهم جز با انجام تست‌های تخصصی میسر نمی‌شود.

وی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده و تأمین کیت‌های مورد نیاز، تست رایگان PCR کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت شهید صدوقی، جلیل آباد و طارند پس از تأئید پزشک بدون محدودیت انجام می‌شود و ظرف ۳ تا ۴ روز نتیجه این آزمایش اعلام می‌شود.

دکتر امینی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، گام مؤثری در افزایش میزان ابتلای افراد به بیماری کرونا برداشته می‌شود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیروز تا امروز ۱۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند.

دکتر سیما سادات لاری با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسیه افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۶۱۱
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha