۱۳۹۹۰۵۲۱۱۱۲۹۰۱۶۵۷۲۰۹۳۳۱۸۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس؛ در حالی نیمه دوم سال ۹۹ را سپری می‌کنیم که دولت تدبیر و امید به وعده خود در رابطه با جاماندگان "یارانه معیشتی" عمل نکرده است و البته برنامه‌ مشخصی نیز برای خانواده‌های جامانده ندارد.

دولت روحانی در حالی از آذر ماه سال گذشته در پی افزایش شدید قیمت بنزین اقدام به واریز یارانه معیشتی از محل درآمد دولت از بخشی از این درآمد به تعدادی از خانواده‌ها کرد که قرار بود در ادامه خانواده‌های جامانده متقاضی دریافت یارانه معیشتی در خرداد امسال پس از بررسی به لیست گیرندگان یارانه معیشتی اضافه شود اما مسئولان دولتی این بار هم در این زمینه بدقولی کرده‌اند.

نخستین مرحله یارانه معیشتی در  تاریخ‌های ۲۷ آبان، ۳۰ آبان و دوم آذر ۹۸ توسط سازمان برنامه و بودجه و بر اساس لیست ارائه‌شده از سوی وزارت رفاه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و در ادامه نیز دومین مرحله یارانه معیشتی در ۱۰ دی ماه سال گذشته واریز شد و مرحله سوم یارانه معیشتی نیز در  ۱۰ بهمن ماه ۹۸ واریز شد.

در ادامه نیز سازمان برنامه و بودجه، مبلغ یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند که بر اساس آمار اعلام شده هم‌اکنون  ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند اما در این بین خانواده‌های متعددی هستند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی متقاضی دریافت یارانه معیشتی هستند.

در همین زمینه تعداد زیادی از خانواده‌های متقاضی با مراجعه به وزارت رفاه و فرمانداری‌ها درخواست دریافت یارانه معیشتی را داشته‌اند و از مسئولان دولتی به ویژه شخص رئیس جمهور درخواست رسیدگی داشته‌اند.

همچنین بسیاری از مخاطبان  در تماس با این رسانه درخواست بازگشایی مجدد سامانه درخواست ثبت یارانه معیشتی را از سوی وزارت رفاه داشته‌اند که پیگیری صورت گرفته توسط خبرنگار تسنیم از وزارت رفاه حکایت از آن دارد که دولت تصمیمی برای پرداخت یارانه معیشتی به جاماندگان را ندارد.

در حالی  هموطنان در شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در تنگنا و سختی هستند که اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی مسئولان مربوطه جای تعجب و پرسش دارد و این در حالی‌ست که دولت بنا دارد طی هفته‌های آتی، بر اساس مصوبه مجلس، یارانه جدیدی را به خانواده‌های شناسایی شده بدهد.
کد خبر: ۱۵۵۹
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha