۱۳۹۵۱۰۰۸۱۲۳۴۲۸۲۳۴۹۵۶۴۴۳۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، صدیف بیک زاده در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: میلیون‌ها تن کالاهای موجود در گمرک، با تسهیل و استفاده از روش‌هایی از جمله استفاده از ارز صادراتی، متقاضی و یا ارز تأمین شده از طریق بانک مرکزی بدون الزام به کد رهگیری، ترخیص خواهند شد.

وی ادامه داد: در کنار اجازه ترخیص درصدی به گمرک، روند ترخیص کالاها از گمرکات، تسریع خواهد شد و این موضوع موجب متعادل شدن قیمت‌ها و دسترسی مصرف کنندگان به این کالاها می‌شود.

بیک زاده افزود: پس از بیانات مقام معظم رهبری برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی؛ ستاد تنظیم بازار کشور، بعد از ظهر امروز جلسه ویژه‌ای را برگزار کرد و با تقسیم کار میان دستگاه‌های مختلف قطعاً شاهد مؤثر بودن تنظیم بازار خواهیم بود.

وی اضافه کرد: وظایف وزارت جهاد کشاورزی تا سطح عمده فروشی کالاهایی مانند مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی خواهد شد و محدودیت و یا اعمال هر گونه صادرات مرغ و تخم مرغ با وزارت جهاد کشاورزی است، اما کماکان وزارت صمت ضمن انجام وظیفه ثبت سفارش کالاها، در سطح خرده فروشی و توزیع، وظایف قبلی خود را خواهد داشت.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این جلسه حضور داشت و مطابق با وظایفش قرار شد که با خروج دام زنده مقابله کند.

بیک زاده افزود: با این تقسیم کار و تعیین شدن وظایف دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین بالادستی، ان شاء الله شاهد تنظیم مؤثر بازار در هفته‌ها و ماه‌های آینده خواهیم بود.
کد خبر: ۱۵۶۱
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha