۱۵۷۳۱۰۱۵۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، مسعود شفیعی روز یکشنبه در شورای اداری استان تهران به ارائه گزارش عملکرد توسعه خدمات دولت الکترونیک پرداخت و اعلام کرد: بسیاری از افراد فقط برای ارائه مدارک هویتی به دستگاه های دولتی مراجعه می کنند که با اتصال دستگاه ها به سامانه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال، این الزام مراجعه می تواند حذف شود.

 

وی تاکیدکرد: همه دستگاه های دولتی موظف هستند تا پایان آبان سال جاری به درگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال استان تهران و کشور متصل شوند تا به این طریق مانع از مراجعه مردم به این مراکز اداری شوند.

 

شفیعی یادآورد شد: توسعه دولت الکترونیک از تاکیدات اسناد بالا دستی کشور است و شیوع ویروس کرونا فرصتی برای تحقق آن فراهم کرده است.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: دستگاه های دولتی این استان باید از روش های خلاقانه برای استفاده از ظرفیت و توسعه خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نقشه راه توسعه دولت الکترونک در ۱۰ شهریور در شورای عالی اداری به تصویب رسید و در ۱۱ شهریور ضوابط فنی و اجرایی آن ابلاغ شد.

 

شفیعی به هدف کمی اجرای برنامه در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: هدفگذاری شده بود که رتبه جهانی ایران در سال ۱۳۹۷ به ۹۰ و در سال ۱۳۹۹ به ۷۰ در زمینه توسعه دولت الکترونیک ارتقا یابد اما اکنون جمهوری اسلامی در جایگاه ۸۷ ایستاده است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: در روند توسعه دولت الکترونیک در عرصه جهانی، موضوع سرمایه انسانی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

 

وی به شاخص های محور توسعه دولت الکترونیک در ارزیابی ۱۳۹۸ دستگاه‌های اجرایی استان تهران اشاره و اضافه کرد: در این روند، اطلاعات ۶۳ دستگاه در ۶ محور شاخص استانداردسازی تارنما، ارائه خدمات در میز خدمت حضوری و الکترونیک، توسعه زیر ساخت های دولت الکترونیک، مشارکت الکترونیکی شهروندان در سیاست ها، فرایندها، تصمیمات و اقدامات دستگاه ها، احراز هویت الکترونیکی خدمت گیرندگان و به کارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

شفیعی به میانگین تحقق هر یک از شاخص های ۶ گانه اشاره و بیان کرد: شاخص استانداردسازی تارنما ۷۷.۱۷، ارائه خدمت در میز خدمت ۷۱.۶۴، توسعه زیر ساخت ها ۵۷.۱۳، مشارکت الکترونیکی شهروندان ۶۹.۶۱، احراز هویت ۶۹.۱۳ و به کارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی ۳۶.۹۵ درصد محقق شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر لزوم اجرای کامل الزامات قانونی توسعه دولت الکترونیک به عنوان راهکار تسهیل شرایط کرونا تاکید کرد.

 

انتهای پیام/*
کد خبر: ۱۵۱۲
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha