۱۵۷۶۹۶۲۰۴
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، پیمان پورنصر روز شنبه در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید تندگویان-شهید نواب صفوی ضمن مهم و اثرگذار دانستن این پروژه در شهر تهران، بیان کرد: این طرح با یک زیرگذر و یک پل روگذر با ۵۷ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

 

وی درباره مشکلات ترافیکی موجود تقاطع بزرگراه های شهید یارجانی(نواب) -شهید تندگویان، افزود: وجود بار ترافیک سنگین در ساعات اوج ترافیک در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید تندگویان، پس زدگی بار ترافیکی در روزهای خاص جهت برگزاری مراسم های مذهبی از مقصد مرقد مطهر و بهشت زهرا (ص)، یکی از راههای مهم ارتباطی سفرهای ورودی از استان های جنوبی تهران و درگیر کردن جریان ترافیک میدان بهمن از جمله مشکلات موجود این تقاطع است.

 

شهردار منطقه ۱۶ ادامه داد: رویکرد شرق به غرب زیرگذر شامل اتصال میدان بهمن به بزرگراه آزادگان در فاز نخست عملیات اجرائی است، همچنین رویکرد شمال به شرق روگذر شامل اتصال بزرگراه شهید نواب صفوی جنوب به میدان بهمن است.

 

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه با ساخت زیرگذر مسیر شرق بزرگراه تندگویان و حرکت خودروها از مسیر جنوب به شمال بزرگراه تندگویان تا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: فاز نخست عملیات اجرایی امسال برابر با اجرای زیرگذر-رویکرد شرق به غرب است.

 

کاهش ۳۰ درصدی ترافیک جنوب پایتخت

 

همچنین رییس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز در این مراسم گفت: اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید تندگویان-شهید نواب می‌تواند حدود ۳۰ درصد از ترافیک منطقه را کاهش دهد.

 

افشین حبیب زاده با اشاره به اینکه در شهر تهران دو گروه پروژه‌های عمرانی داریم، گفت: در این منطقه ۶۴ پروژه کوچک مقیاس اجرا شده است و پروژه‌های متوسط مقیاس نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند.

 

وی با اشاره به مشکلات در برخی مناطق به لحاظ اجرای پروژه‌های با مقیاس متوسط افزود: در این دست از پروژه‌ها با مشکلات مالی مواجه هستیم که امیدواریم با تدابیر شهردار با سرعت بیشتری اجرای آنها پیش رود.

 

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ از نظر زیست محیطی، نزدیک به ۳۹ کیلوگرم تولید آلاینده را در یک سال کاهش می‌دهد که عدد قابل توجهی است.

 

وی تاکید کرد: باید پروژه هایی از این دست که تاثیرات متعددی در منطقه می‌گذارند، پیش‌بینی شوند و حتی اگر پروژه‌هایی باشند که در این دوره به افتتاح و بهره‌برداری نرسند باید تعریف و پیش‌بینی شوند و در دوره‌های بعد پیگیر اجرای آن بشویم، چرا که تاثیرات خود را در منطقه خواهند گذاشت.

 

عملیات اجرایی پروژه احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراههای شهید یارجانی(نواب) و شهید تندگویان امروز- شنبه با حضور مجازی پیروز حناچی شهردار تهران آغاز شد.

 

این منطقه از یک سو به دلیل قرار گرفتن در کریدور سفرهای ورودی از استان‌های جنوبی کشور و از سوی دیگر به دلیل واقع شدن در مسیر حرم مطهر امام خمینی (ره)، بهشت زهرا (س) و نیز نزدیکی به پایانه مسافربری جنوب پایتخت همواره با حجم قابل توجهی از ترافیک عبوری و محلی مواجه بوده است.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۸۳
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha