۱۵۷۰۱۶۱۴۳
به گزارش خبرگزاری تهران پرس، «عبدالرضا فولادوند» روز چهارشنبه در پیامی تصویری خطاب به مدارس خاص و غیردولتی اظهارداشت: متاسفانه مشاهده شده که در طول ایام گذشته، برخلاف دستورالعمل ارسالی برای مدارس درباره نحوه اداره مدارس و زمان کلاس‌های درس، بعضی از مدارس تخطی کردند و دقیقا برنامه هفتگی حضوری دانش‌آموزان را در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

وی گفت: حداکثر تدریس کلاس در آموزش مجازی(آموزش در زمان بحران)، ۳۵ دقیقه برای دوره‌های اول و دوم متوسطه و ۲۵ دقیقه برای دوره ابتدایی است، متاسفانه بعضی از مدارس به خصوص مدارس غیردولتی به نوعی وارد رقابت شدند و دانش‌آموزان را از ساعت ۷:۴۵ تا ۱۴:۳۰ – ۱۴:۴۵ دقیقه در کلاس‌های مجازی نگه می‌دارند و همچنین کلاس‌های غیردرسی و کتاب‌های غیردرسی را در این برنامه‌ها جای می‌دهند.

«فولادوند» تاکید کرد: مدارس باید ساعت آموزش را براساس دستورالعمل ارسالی به شماره ۱۱۸۶۴۲/۷ که ۲۷ مهر امسال برای کلاس‌های مجازی ابلاغ شده، رعایت کنند و کتب غیردرسی به هیچ وجه نباید در این برنامه تدریس شود، تاکید بر برنامه درس ملی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با کمال عذرخواهی به تمامی مدارس غیردولتی و خاص هشدار می‌دهم که مراقب سلامت دانش‌آموزان باشند، دانش‌آموزان احتمالا باید مدت طولانی آموزش مجازی داشته باشند، این سبک آموزش، آنان را دچار مشکل جسمی، بینایی می‌کند، باید سلامت دانش‌آموزان در اولویت باشد و زمان مقرر رعایت شود.

وی افزود: موسسین مدارس غیردولتی سلامتی دانش‌آموزان را مدنظر قرار دهند، برنامه برای ورزش صبحگاهی، تحرک و شادابی آنان از طریق لایو و شبکه «شاد» ارائه و با دانش‌آموزان ارتباط داشته باشند.

«فولادوند» بیان کرد: اصل و تاکید ما بر استفاده دانش‌آموزان و معلمان از محتوای درست، دقیق و غنی آموزشی شبکه «شاد» است، معلمان می‌توانند بعد از تدریس، دانش‌آموزان را برای تکرار مباحث به کلاس‌هایی که در شبکه آموزش ترتیب داده شده، ارجاع دهند.

بیش از یک میلیون دانش‌آموز در بیش از چهار هزار مدرسه تهران تحصیل می‌کنند و مجموع دانش‌آموزان کل استان تهران به حضور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

با توجه به ایپدمی بیماری کرونا در استان تهران، براساس ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بیماری کرونا، مدارس این استان و شهر تهران از ۱۲ مهرماه تاکنون تعطیل است و آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۱۴۳۴
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha